- Zey17 juli 2017 om 20:52
Ik ben 25 jaar, altijd best gezond geweest en heb geen overgewicht. Ik rook niet en gebruik geen alcohol of drugs.
Sinds twee weken heb ik last van hartkloppingen, duizeligheid (licht in hoofd, armen en benen) en vermoeidheid. De kleinste inspanningen (traplopen, gewoon lopen) zorgen voor deze klachten. Ik word zelfs moe als ik praat. Af en toe heb ik ook een verdoofd gevoel in mijn hoofd  en hoofdpijn.
Ik ben langs de huisarts geweest. Hij hoorde geen storing ik mijn hartritme en ook geen ruis. Wel ging mijn hartslag snel omhoog(130) en weer iets omlaag (110). Mijn bloeddruk was ook aan de hoge kant, terwijl het normaal altijd juist wat lager is. Om mijn hartslag en bloeddruk te stabiliseren heb ik metoprololsuccinaat 50 mg gekregen.
De volgende ochtend na mn huisartsbezoek, ging ik proberen om naar werk te gaan. Ik kreeg ik uit het niets weer vesnelde hartkloppingen en duizeligheid. Normaal duurde dit max 5 minuten, maar dit keer zeker ruim 15 minuten. Mijn collegas hebben mij naar spoed gebracht. Ik heb daar 2,5 uur gelegen bij hartbewaking. Mijn hartslag en bloeddruk werd in de gaten gehouden en deze was nog steeds verhoogd. Rontgenfotos van mijn hart en longen zijn gemaakt en wat bloedonderzoek. Volgens de cardioloog waren de uitslagen niet gevaarlijk of zorgwekkend. Ik moest metoprolol blijven slikken om het stabiel te houden en dat zou ervoor zorgen dat ik mij beter zal voelen.
de twee dagen erna voelde ik mij beter maar nog wel extreem moe en heb af en toe nog een druk op mijn borst. Vandaag poging gedaan om even de stad te gaan voor lunch. Ik werd na 15 minuten lopen weer niet goed (moe en duizelig). Ik heb het met alle moeite gehaald om terug te lopen naar de auto.
Ik baal enorm dat ik zo erg belemmerd word. De kleinste inspanningen zorgen al ervoor dat ik mij slecht voel. Het lijkt alsof ik nooit meer zelfstandig naar buiten kan gaan, omdat ik enorm duizelig word.
Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet en vind het ontzettend vervelend. Herkent iemand deze symptomen misschien of heeft er iemand tips om het te verhelpen?
Ik ben sinds twee maanden ook overgestapt naar trigynon (3 fasepil). Zou dit misschien bijwerkingen kunnen zijn van de anticonceptiepil?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
17 juli 2017 om 21:40Moeilijk om daar zo iets over te zeggen, maar de pil zou een rol kunnen spelen..
Doe ook eens de test op:
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/
Reageren