Zoeken Vraag het forum

herstel boksersfractuur

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Bigmama

Mijn zoon van 13 heeft op 31 maart zijn middenhandsbeentje van de pink van de rechterhand gebroken, een zogeheten boksersfractuur. Hij heeft pas 6 dagen later voor 3 weken gips gekregen. Dat is ondertussen ook al 3 weken er af. Hij is topsporter en turnt veel. De afgelopen 3 weken heeft hij weinig tot niets met de hand gedaan, maar nu willen we graag weten of hij zijn hand kan gaan belasten. Het doet namelijk nog pijn als hij er op steunt of hangt. Is dit pijn waar hij doorheen moet of moet hij nog steeds rustig aan doen? In de bijlage de röntgenfoto van de breuk. Bij mijn weten is de breuk niet gezet en staat het bot nu nog steeds zo (zo ziet de hand er nu ook uit).
    Graag advies, hij wil zo graag weer voluit gaan turnen!

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als er nog veel klachten zijn is het niet verstandig om de hand te belasten. Is er na het gips nog een foto gemaakt?

Het zou beter zijn om toch eerst naar de orthopeed te gaan

Reageren
    Bigmama

Nee er is niet nog een foto gemaakt. De orthopeed heeft aangegeven na twee weken uit het gips te zijn, weer op te kunnen gaan bouwen.
    En mag dat herstel een beetje pijn doen? Hoort dat bij de scheven stand van het bot?

Reageren
    John (moderator)

Een beetje pijn mag…..maar toch heel voorzichtig..snap niet zo goed dat er niet nog een foto is gemaakt..
    Ik zou toch eerst even terug gaan naar de orthopeed..

Reageren
    Bigmama

Bedankt Tandor!
    Er wordt bij onze orthopeed niet veel actie ondernomen. Komt allemaal wel goed wordt er dan gezegd. Er is herhaaldelijk gezegd dat hij op hoog niveau turnt en daarmee willen we geen speciale behandeling, maar wel duidelijkheid. Onze zoon doet nu eenmaal aan topsport en dat levert nu eenmaal meer vragen op. Ik ga een second opinion aanvragen.
    Zal in ieder geval zeggen dat een beetje pijn mag. Op een schaal van 1 tot 10 … hoeveel mag het dan pijn doen?

Reageren
    John (moderator)

Die vraag durf ik niet te beantwoorden. Wat voor mij een 5 is, kan voor een ander een 1 zijn en dan dus toch een probleem vormen.

Als je zoon op hoogniveau sport en je de mogelijkheid hebt, ga dan voor een second opinion naar de St. Maartenskliniek

Reageren
    Bigmama

Bedankt Tandor! We zullen eens kijken wat allemaal kan.

Reageren
Reageer op: herstel boksersfractuur
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.