Zoeken Vraag het forum

Gekneusde teen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Woensdag ben ik gestruikeld, hierbij heb ik eerst mijn grote teen geschaafd en vervolgens is in de struikeling dubbel geklapt tegen een drempel van een deur. Er volgde een enorme pijn, mijn teen bloedde en lopen was lastig. Ik heb mijn teen toen schoongemaakt en een pleister erop gedaan.

Echter, het bloeden is nu pas sinds vanochtend goed gestopt en mijn hele teen is enorm gezwollen. Hij staat een beetje scheef en kan niet goed plat op de grond staan (dat terwijl ik nog zo’n platvoet ben). Ik kan hem niet goed buigen (is ook pijnlijk) of op andere manier bewegen. Verder doet hij constant pijn en zeker als ik lig en mijn voet naar boven wijst, iets til of ren wordt het nog pijnlijker. Schoenen dragen is ook niet fijn.

Ik gok er op dat mijn teen gekneusd is aangezien mij een breuk wel heel enthousiast lijkt. Mijn vraag is echter, wat is het beste om te doen met een gekneusde gebroken teen? Ik ben een beetje laat met ijs er op te doen tegen de zwelling lijkt mij. Verder, hoelang duurt zo’n kneusing? Ik heb zaterdag een concert en ben bang dat anders veel mensen op mijn teen gaan staan.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Ik zou om te beginnen maar eens even naar de huisarts gaan. Gekneusd is de teen in ieder geval. Maar misschien ook wel gebroken.

Reageren
Reageer op: Gekneusde teen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.