- Anoniem27 juli 2014 om 18:57
Heb al lang last vam kalknagels, allebei op de grote teen. Verschillende middelen geprobeerd maar niets hielp. Nu ben ik gister begonnen met iedere dag een soda badje en dan goed vijlen en betadine erop doen. Kan ik hiervan weer mooie nagels krijgen of doe ik het voor niks? Tabletten wil ik liever niet want ben nog jong(18) en die kunnen je lever en nieren beschadigen. Hoor graag jullie ervaring of tips. Alvast bedankt
10 reactiesReagerenJohn (moderator)
27 juli 2014 om 20:15Helaas. Met soda en betadine gaat de schimmelinfectie niet weg.
ReagerenAnoniem28 juli 2014 om 19:33Heb het zelfde probleem ,ik kreeg het toen ik 35 j was ,Dokter zei zwemmers eczeem, pillen kuur maar kwam weer terug, heb na pillen kuur opgegeven ,nu ben ik 62 j kreeg pijn in kalk tenen ,Dokter zei pillen kuur Terbinafine maar zei dat het lever klachten kan geven ,en gaf me Terbinafine HCI creme, deze creme geeft verlichting maar of het weg gaat!!!ga nu pillen kuur doen.!
Reageren
Advies ; je bent jong, wil je er af !!! ga voor een goede pillen kuur ,maak deze goed af en lees de bijsluiter en hou je daar aan ,soda bad er bij is goed dan knip of vijl je het ergste er af ,zal een maand of 3 a 4 duren of wat langer .
En zorg daarna goed voor je VOETEN ,op tijd verzorgen en schone schoenen (droge voeten ) en elke dag schone sokken .
koenrof@planet,nl24 januari 2018 om 10:32Ik zit elke dag 1x in een azijnbad !!
Reageren
Niet verdund met water , gewoon schoonmaakazijn !!
Dat komt onder de nagels !! Goedkoop !! Na gebruik gooi ik het over de groene stoep dan heeft het nog een een funktie !!
Dat helpt!! Maar niet in een week even doorzetten !!Catootje24 januari 2018 om 18:17Bij kalknagels spelen verzuring van het lichaam en candida een grote rol. Ze uitwendig behandelen doet dus niks aan de oorzaken. Gebruik zelf bepaalde vezels voor mijn darmen, die ook de ph-waarde van je darmen verbeteren. Nu is mijn kalknagel aan het uitgroeien.
ReagerenAlice4 februari 2020 om 14:29Wat voor vezels?
ReagerenCatootje4 februari 2020 om 16:56Gebruik Colon Clean. Had best stinkvoeten maar nu niet meer. Problemen aan de buitenkant hebben niet zelden te maken met de binnenkant.
ReagerenWim2 november 2021 om 16:55Helpt weken in sodabad?
ReagerenJohn (moderator)
2 november 2021 om 17:09Daar zullen ze waarschijnlijk niet mee weggaan.
Reagerencobie17 augustus 2023 om 14:58ik heb zwerende kalknagels met schimmel nu heeft nadat ikfusidinezuurzalf had nu de betadinezalf gektregen gaat dat helpen moet van de arts 4x per dag smeren
ReagerenJohn (moderator)
17 augustus 2023 om 17:54Dat zal je dan even moeten afwachten
Reageren