- Anoniem23 april 2014 om 23:26
Ik was gisteren flauwvallen en van de trap op school afgevallen. En ik heb mijzelf blijkbaar opgevangen met mijn linkerhand. Ik heb kunstnagels (vrij lang en puntig) en de middelvinger is ‘netjes’ afgebroken zonder al te veel van mijn eigen nagel mee genomen te hebben. Maar de ringvinger, daar liep het iets minder mee af. De kunstnagel zit er nog op, maar op het moment zelf gutste het bloed er van onder de kunstnagel uit. Ik heb het toen zodra ik weer bij was gekoeld onder de kraan en afgedekt. Maar nu doet de nagel onder de kunstnagel ontzettend pijn en komt er nog af en toe bloed en vocht (lymfe) onderuit. Ik heb al bij radiologie een foto laten maken: geen breuk, het vingerkootje is zwaar gekneusd. Maar ik maak me meer zorgen om mijn nagel. Mijn nagelstyliste wilde de kunstnagel eraf vijlen maar dit deed zo’n pijn dat we de hoop maar opgaven en afwachten. Maar de nagel begint de zwellen, te kloppen en het voelt heet aan in vergelijking met mijn andere vingers.
Heeft iemand tips met wat ik hiermee moet?Bij voorbaat dank, het is nog al een stuk om te lezen haha.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
24 april 2014 om 07:21Het lijkt me verstandig om toch even bij de huisarts langs te gaan. Er zal ongetwijfeld een bloeduitstorting onder je nagel zitten. Dat zal dan een blauwe nagel worden. De huisarts kan wellicht een heel klein gaatje in de nagel maken waardoor de druk van je vinger afgaat. Dat gaatje maken is overigens niet pijnlijk.
Reageren