Zoeken Vraag het forum

Gevoelloze pink/vingers

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • TomdB17

Hoi allemaal,

Toen ik vorige week een poging deed om mijn PlayStation 3 te repareren kwamen een paar vingers van mijn linkerhand op een gegeven moment klem te zitten tussen de bovenkap en het systeem. De dag erna was mijn pink ineens vrijwel gevoelloos. Het is zo erg dat ik er heel moeilijk mee kan schrijven (ben immers ook linkshandig). Het doet verder geen pijn ofzo. En echt helemaal gevoelloos is het niet. Wel zo dat wanneer ik bijvoorbeeld een pen vasthoudt, mijn pink ‘genegeerd’ wordt; hij wordt dan niet gebruikt verder. Ook mijn ringvinger lijkt minder goed te functioneren. Met mijn andere vingers is niks aan de hand, tot zover ik heb ervaren.

Voor iemand gaat zeggen dat ik beter naar de huisarts kan gaan: vorig jaar had ik iets soortgelijks met mijn voet en toen verwees de huisarts me door naar de neuroloog. En die zei weer dat ik beter geduld kan hebben en af moet wachten tot het vanzelf over gaat. Met mijn voet was natuurlijk tot daar aan toe, maar met mijn schrijfhand gaat dat nogal lastig…

Iemand die enig idee heeft van wat ik zou kunnen doen? Zou het heel erg waarderen!

3 reacties
    Reageren
    Tandor1

Ik denk dat er een zenuw bekneld is geweest. Een soort kneuzing dus. In principe gaat dat na enkele dagen over. Hou je hand je vingers in beweging. Probeer wat oefeningen te doen in warm water. Mochten de klachten toch nog langer gaan aanhouden: toch maar naar de huisarts.

Reageren
    TomdB17

Op jouw advies heb ik meermaals oefeningen gedaan in warm water en ik beweeg mijn vingers extra veel, maar heel erg veel lijkt het niet te helpen. Wel is het nu zo dat ik gewoon weer normaal kan schrijven, dus er is wat verbetering. Dat zeker.

Maar misschien ben ik te ongeduldig hiermee en kan ik daarom beter gewoon blijven doorgaan met die tips. Dan zie ik over enkele dagen wel of het nog minder is geworden.

Bedankt voor je hulp in elk geval. 🙂

Reageren
    Tandor1

Beste Tom,
    Je bent natuurlijk ook pas 3 dagen bezig. Gewoon even volhouden….
    Je zou aanvullend ook nog Mobilat (zalf) kunnen proberen. Verkrijgbaar in de apotheek.

Reageren
Reageer op: Gevoelloze pink/vingers
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.