- Pauline6 maart 2013 om 18:14
Beste allemaal,
Ik heb een probleem. Ik heb 24/7 last van zweethanden. Natuurlijk schaam ik me hiervoor, vooral bij verjaardagen en andere gelegenheden waarbij je een hand moet geven aan anderen. Ik ben op dit moment nog single maar ik vrees voor de toekomst wanneer ik niet eens “handje-handje” kan lopen met mijn vriend omdat ik altijd last heb hiervan. Voor hem is dit overigens ook niet echt prettig. Ik heb zelf al wat dingen geprobeerd als ‘dr. fix zweetvrij spray’ en talk-/babypoeder maar deze producten werken niet, of maar voor korte tijd. Ik hoop dat er misschien een andere oplossing voor te vinden is. Ik hou persoonlijk niet van medische ingrepen zoals botox of zweetklieren laten verwijderen.
Pauline
5 reactiesReagerenPauline21 maart 2013 om 15:39Waarom reageert er niemand op mijn bericht?
Reageren
Ik word wanhopig!!Lola22 maart 2013 om 13:37*Was je handen regelmatig met een zachte handzeep
*Gebruik een anti-transpirant met aluminiumzouten
*Gedurende de dag, gebruik vochtige doekjes om je handen mee schoon te maken
*Strooi een beetje talk op je handen en wrijf ze droog
*Wrijf je handen in met alcohol met kamferGroetjes
ReagerenAnoniem22 maart 2013 om 13:39Lees meer vragen en antwoorden over zweethanden:
Reageren
http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=zweethanden&sa=zoekenSusanne24 maart 2013 om 16:11Hoi Pauline,
Ikzelf heb er ook altijd erge last van.
Ik ben hiervoor naar een dermatoloog gegaan en heb medicijnen gekregen.
Hierdoor is het een stuk minder geworden en soms heb ik zelfs nergens last van!Het medicijn is oxybutinine. Oorspronkelijk voor een blaasprobleem maar de bijwerking is dat je minder zweet.
Misschien ook iets voor jou?Succes!
ReagerenDimar15 juni 2015 om 09:43Hoi Pauline
Reageren
misschien een late reactie maar wie weet heb je wat aan. Zoals jij heb ik mn levenlang al last van hyperhidrosis aan mn handen en voeten.
Ik wordt morgen eraan geopereerd…ETS…in het asz in Dordrecht. Er is.een hoop te vinden hierover en zelfs een boek over een expatient. Kans op compensatie zweten is er wel maar doordat de zenuwen afgeklemd worden kan in geval van spijt de operatie ongedaan worden. Ik ben de waanhoop voorbij en ben bereid die risico te nemen.
Succes