Zoeken Vraag het forum

zweethanden

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Pauline

Beste allemaal,

Ik heb een probleem. Ik heb 24/7 last van zweethanden. Natuurlijk schaam ik me hiervoor, vooral bij verjaardagen en andere gelegenheden waarbij je een hand moet geven aan anderen. Ik ben op dit moment nog single maar ik vrees voor de toekomst wanneer ik niet eens “handje-handje” kan lopen met mijn vriend omdat ik altijd last heb hiervan. Voor hem is dit overigens ook niet echt prettig. Ik heb zelf al wat dingen geprobeerd als ‘dr. fix zweetvrij spray’ en talk-/babypoeder maar deze producten werken niet, of maar voor korte tijd. Ik hoop dat er misschien een andere oplossing voor te vinden is. Ik hou persoonlijk niet van medische ingrepen zoals botox of zweetklieren laten verwijderen.

Pauline

5 reacties
    Reageren
    Pauline

Waarom reageert er niemand op mijn bericht?
    Ik word wanhopig!!

Reageren
    Lola

*Was je handen regelmatig met een zachte handzeep
    *Gebruik een anti-transpirant met aluminiumzouten
    *Gedurende de dag, gebruik vochtige doekjes om je handen mee schoon te maken
    *Strooi een beetje talk op je handen en wrijf ze droog
    *Wrijf je handen in met alcohol met kamfer

Groetjes

Reageren
    Susanne

Hoi Pauline,

Ikzelf heb er ook altijd erge last van.

Ik ben hiervoor naar een dermatoloog gegaan en heb medicijnen gekregen.
    Hierdoor is het een stuk minder geworden en soms heb ik zelfs nergens last van!

Het medicijn is oxybutinine. Oorspronkelijk voor een blaasprobleem maar de bijwerking is dat je minder zweet.
    Misschien ook iets voor jou?

Succes!

Reageren
    Dimar

Hoi Pauline
    misschien een late reactie maar wie weet heb je wat aan. Zoals jij heb ik mn levenlang al last van hyperhidrosis aan mn handen en voeten.
    Ik wordt morgen eraan geopereerd…ETS…in het asz in Dordrecht. Er is.een hoop te vinden hierover en zelfs een boek over een expatient. Kans op compensatie zweten is er wel maar doordat de zenuwen afgeklemd worden kan in geval van spijt de operatie ongedaan worden. Ik ben de waanhoop voorbij en ben bereid die risico te nemen.
    Succes

Reageren
Reageer op: zweethanden
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.