Zoeken Vraag het forum

losse nagel

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • arjen

Ongeveer een maand geleden heb ik een klap op mijn nagel gehad. De nagel was toen rood.

Enkele dagen later ging hij ¨lek¨ en kwam het bloed eruit.

In de dagen daarna werd de opening steeds groter(aan de voorkant, waar je je nagels afknipt) Totdat hij eigenlijk gewoon los was behalve aan de nagelriem en een klein randje aan de zijkant.

Sindsdien is er een vrije ruimte tussen mijn nagel en mijn vinger. Daar komt wel eens vuil tussen, met een naald kan ik het er grotendeels vantussen peuteren, maar niet volledig. Om infecties te voorkomen giet ik er ook af en toe wat jodium tussen.

Hoe kom ik nu weer aan een nagel die vast zit aan mijn vinger ? Ik zie inmiddels wel een afzonderlijke laag tussen mijn nagel en mijn vinger, die dun en flexibel is, maar ook deze is los van mijn vinger. Is dit een nieuw aangroeiende nagel, of een afsplitsing van de oude?

groeit een nieuwe nagel over het gehele nagelbed onder de oude, of komt hij langzaam vanuit de nagelriem naar voren groeien ? of komt er mss zelfs helemaal geen nieuwe nagel maar groeit de oude gewoon door vanuit de nagelriem en moet de nieuwe aangroei dan weer vast gaan zitten ?

Ik heb er geen last van verder ofzo, maar ik wil gewoon begrijpen hoe het verder hoort te verlopen, wat ik kan doen om dat te bevorderen en of de vuil resten ondanks dat ze gedesifecteerd zijn nog een probleem kunnen gaan opleveren.

dank u

Reageer op: losse nagel
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.