- Anita21 augustus 2012 om 20:17
Drie weken geleden heb ik met het verplaatsen van een televisiemeubel het gepresteerd mijn duim deels te ontwrichten. Althans, ik voelde een plop.
Daarna brandende pijn en moeite met buigen en dingen vastpakken. Ook werd er aan de duimmuis een rode plek zichtbaar. Ik heb het ’s avonds gekoeld met ijs. De volgende dag heb ik mijn duim ingetaped zodat ik deze niet naar achteren kon buigen.
Nu drie weken later begint de pijn weer erger te worden, met name tijdens schrijven, het vasthouden van een pak frisdrank, het opendraaien van een kraan of potje. De pijn zit in het eerste gewricht, boven de duimmuis. Ik kan mijn duim wel strekken, maar dit is behoorlijk gevoelig. Daarnaast begint mijn duim stijf te worden.
Heeft iemand hier ervaring mee?
4 reactiesReagerenThotje22 augustus 2012 om 05:21Hoi,
Zodra je het het gevoel had dat ie uit de kom was, had je direct naar de dokter moeten gaan, de kans bestaat nu dat je er altijd last van blijft houden door schade aan de banden en spieren.
Ga voor de zekerheid nog eventjes langs de huisarts.Groetjes,
Reageren
ThobiasEmma28 augustus 2012 om 17:00Hallo Anita, hoe gaat het nu?
ReagerenAnita5 september 2012 om 11:08Ben inmiddels bij de huisarts geweest. Er is een foto gemaakt maar niet gebroken. De fysiotherapeut heeft hem ingetaped om de banden, pezen, gewrichten etc rust te gunnen. Hij heeft wel aangegeven dat het heel lang duurt voor zoiets hersteld. Waarschijnlijk krijg ik ter ondersteuning een duimbrace. Duim is iets instabieler maar dat komt de verreking van de pezen en banden.
ReagerenAnoniem12 juli 2015 om 17:28Anita,
Ik heb precies hetzelfde met mijn duim als jij; heb ook een duimbrace en inderdaad het kan heel lang duren. Omdat ik geen cortisone-spuit wil neem ik kurkuma, boswellia en msm-capsules in daar worden vaak goede resultaten bereikt. Maar je moet wel een paar maanden geduld hebben.
Reageren
Bij curcuma moet je altijd een beetje zwarte peper en olijfolie nemen, dan wordt het beter door het lichaam opgenomen.