Zoeken Vraag het forum

Klachten duim? Gebroken of iets anders??

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anita

Drie weken geleden heb ik met het verplaatsen van een televisiemeubel het gepresteerd mijn duim deels te ontwrichten. Althans, ik voelde een plop.

Daarna brandende pijn en moeite met buigen en dingen vastpakken. Ook werd er aan de duimmuis een rode plek zichtbaar. Ik heb het ’s avonds gekoeld met ijs. De volgende dag heb ik mijn duim ingetaped zodat ik deze niet naar achteren kon buigen.

Nu drie weken later begint de pijn weer erger te worden, met name tijdens schrijven, het vasthouden van een pak frisdrank, het opendraaien van een kraan of potje. De pijn zit in het eerste gewricht, boven de duimmuis. Ik kan mijn duim wel strekken, maar dit is behoorlijk gevoelig. Daarnaast begint mijn duim stijf te worden.

Heeft iemand hier ervaring mee?

4 reacties
    Reageren
    Thotje

Hoi,
    Zodra je het het gevoel had dat ie uit de kom was, had je direct naar de dokter moeten gaan, de kans bestaat nu dat je er altijd last van blijft houden door schade aan de banden en spieren.
    Ga voor de zekerheid nog eventjes langs de huisarts.

Groetjes,
    Thobias

Reageren
    Emma

Hallo Anita, hoe gaat het nu?

Reageren
    Anita

Ben inmiddels bij de huisarts geweest. Er is een foto gemaakt maar niet gebroken. De fysiotherapeut heeft hem ingetaped om de banden, pezen, gewrichten etc rust te gunnen. Hij heeft wel aangegeven dat het heel lang duurt voor zoiets hersteld. Waarschijnlijk krijg ik ter ondersteuning een duimbrace. Duim is iets instabieler maar dat komt de verreking van de pezen en banden.

Reageren
    Anoniem

Anita,

Ik heb precies hetzelfde met mijn duim als jij; heb ook een duimbrace en inderdaad het kan heel lang duren. Omdat ik geen cortisone-spuit wil neem ik kurkuma, boswellia en msm-capsules in daar worden vaak goede resultaten bereikt. Maar je moet wel een paar maanden geduld hebben.
    Bij curcuma moet je altijd een beetje zwarte peper en olijfolie nemen, dan wordt het beter door het lichaam opgenomen.

Reageren
Reageer op: Klachten duim? Gebroken of iets anders??
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.