Zoeken Vraag het forum

Vreemde extreem gerimpelde voetzolen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mike

Goedemiddag, ik ben een jongeman van 27 en zit sinds kort met een vreemd “probleem”.

Een week of twee geleden viel mij op dat de onderkant van mijn voeten er een nogal vreemd uitzien. De zool (onderkant, maar ook zijkant) is ineens extreem gerimpeld en het lijkt wel alsof er een soort van extra /excessieve huid bij is gekomen (de huid is rekbaar of het lijkt wat opgezwollen (echt alleen de voetzool)….het is nogal moeilijk uit te leggen.
    Het ziet er niet uit alsof ik uren met mijn voeten in het water heb gezeten, maar het zijn echt rimpels/lijntjes en dus (zo lijkt het) overtollige huid. De huid onder mijn voet was enkele weken geleden nog gewoon strak!

Wegens slaapproblemen wil ik nogal eens een flinke wandeling maken voor get slapen gaan, op misschien niet al te comfortabele schoenen (sneakers). Ik dacht misschien dat het hier door zou komen, maar dat kan ik me niet echt voorstellen.
    Hoewel ik er geen last” of pijn van heb vind ik het er niet mooi uitzien ofzo.

Iemand hier ervaring mee? Kan het een teken van diabetici zijn? (dat zit namelijk bij mij in de familie).

5 reacties
    Reageren
    Bianca

Hoi Mike,

Ik heb precies hetzelfde nu. Heb jij nog ontdekt waar het extreem gerimpelde voet mee te maken heeft?

Reageren
    Sara

Hier ook opeens. Precies zoals je het omschrijft. Gaat dit nog over? Iemand idee waardoor het komt?

Reageren
    Gonny

Ik heb dit ook al een tijdje. Weet iemand hoe het komt en ook belangrijk, of het weggaat?

Reageren
    Eline

Hey,
    Ik heb hier geen verstand van maar heb hetzelfde maar het kan misschien zijn omdat je voeten uitgedroogd zijn dus misschien een warm voetbad nemen en misschien werk het? Wie weet werk het

Reageren
    Voetzool

Weet iemand al het antwoord?

Reageren
Reageer op: Vreemde extreem gerimpelde voetzolen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.