- Voet doet soms dagenlang pijn.3 april 2011 om 18:15
Hoi, ik heb al sinds 2 jaren(misschien langer) last van mijn voet als ik te lang sta. 2 jaar klinkt lang maar ik heb het niet altijd. Ik werkte bv 1 dag op zondag van 9:00 tot 15:00 en dan had begon ik het al te voelen, daarna 20 min naar huis fietsen, douchen en dan meestal als ik onder de douche vandaan kom dan voelde ik een soort van steek bij me hiel.
Het is echt specifiek alleen aan me linker voet. Als ik sokken aandoe voel ik het SOMS wel wat minder, maar alsnog blijf ik het voelen. In de avond lig ik dan echt in me bed met een kloppend gevoel in me voet en dat voelt niet echt fijn. Als ik opsta de volgende dag kan ik er in de ochtend echt totaal [u]niet[/u] op staan. Hoe later het word op de dag, des te minder ik het voel, tenminste zo lijkt het. Volgende dag, precies het zelfde, de 3de dag voel ik het al bijna niet meer.
Ik was eerst naar de dokter geweest, hij wist het niet, werd ik doorverwezen naar de podotherapeut. Die ging 5 minuten lang voelen aan me voet maar zij wist het ook niet. Het enigste wat ze toen zei was dat ik zooltjes voor me schoenen kon proberen van rond de 150 euro die zij kon maken. Als zij me die zekerheid had gegeven dat het werkte had ik het gedaan maar dat kon ze niet. Tijdje later andere huisarts, die gaf me diclofenac, hielp ook niet echt. heb nu een nieuwe afspraak voor woensdag en dan ga ik een verwijzing naar het ziekenhuis vragen.
Ik had ook iets gelezen dat het overbelasting kon zijn. Ik weeg nu momenteel 115 Kilo. Ik denk eerlijkgezegt niet dat dat het probleem is. Als ik lang sta gaat me linker voet echt pijndoen, terwijl me rechter alleen een beetje vermoeid word. Zelf ben ik 4 van de 7 dagen in de week buiten met me vrienden, dan moet ik ook staan en dan doet het ook best wel pijn, maar dat is meestal dezelfde avond alweer over dan.
Heeft iemand mischien een idee wat dit is, ik word er best wel gek van.
Met vriendelijke groet,
7 reactiesReagerenMachteld3 april 2011 om 19:07Een diagnose kunnen we niet stellen want wij kunnen je niet onderzoeken. De huisarts kan dat wel. Ik kan je in ieder geval vertellen dat overgewicht een ernstig nadeel is voor klachten aan het steun en bewegingsapparaat. Jouw voeten moeten misschien wel het dubbele gewicht dragen waar ze normaal gesproken voor gemaakt zijn.
Omdat er een verschil is tussen de beide voeten, lijkt het me belangrijk na te gaan of dat er ooit iets met de ene voet is gebeurd. Ook lijkt het mij belangrijk te controleren of je een verschil hebt tussen de lengtes van beide benen waardoor jouw houding afwijkt en een voet meer gewicht draagt dan de andere voet.
Tenslotte lijkt het mij belangrijk dat er na zo’n lange voorgeschiedenis met klachten, er beeldvormend onderzoek wordt gedaan in de vorm van een röntgenfoto, om goed naar de botjes van de voet te kunnen kijken.
Dat waren mijn tips. Houd je ons op de hoogte? Succes!
ReagerenAnoniem3 april 2011 om 19:10Voet doet soms dagenlang pijn.3 april 2011 om 21:28Hey, ik heb als kind een spreidbroek gehad, mischien dat dat er iets mee te maken heeft.
Ik neem die dingen van jou ff mee naar de huisarts en kijk ff wat zei erover zegt, als ik lang sta krijg ik soms ook last van me rug, heeft dat er ook mee te maken ?
ReagerenJantine3 april 2011 om 21:34Een spreidbroek is waarschijnlijk omdat je congenitale heupdysplasie hebt gehad. En last van je rug is ook vaak houdingsafhankelijk. Misschien eens naar een Mensendieck therapeut of toch eens die zooltjes proberen. Ben je daar dan niet voor verzekerd? Lees jouw polis eens door!
ReagerenVoet doet soms dagenlang pijn.4 april 2011 om 06:26Dit klinkt mischien raar, maar als kind, ik denk zo tussen de 5-10 jaar geleden zat ik op de bank tv te kijken. We hadden toen een kleed en ik zat met blote voeten onder het kleed(geen idee waarom eigenlijk). Ik zat een beetje te bewegen met mijn voeten tot dat ik ineens een prikje voelde. Er zat toen een naald in me voet, een paar cm denk ik. Aan de onderkant van me linkervoet, aan de rechter kant. Soms als ik een bepaalde beweging maak dan lijkt het soms alsof ik op die zelfde plek een raar gevoel krijg, zon soort van irritante pijn voor eventjes.
Ik ben geen biologie expert dat ik helemaal weet hoe het zit maar kan het zijn dat het een zenuw heeft geraakt ofzo, en kan het dat ik daar nu nog last van zou hebben?Heeft het er iets mee te maken of praat ik nu onzin?
Met vriendelijke groet,
ReagerenCharisse4 april 2011 om 10:20Nee, natuurlijk is dit geen onzin. Maar het zal wel lastig zijn om vast te stellen dat er een relatie is tussen de twee, gezien het feit dat het al zo lang geleden is. Vertel het in ieder geval wel als je naar de okter gaat. Misschien is er wel een stukje van de naald afgebroken en zit dat nog steeds in je voet. Een röntgenfoto kan dat aantonen dan wel uitsluiten.
Reagerengrietje13 juni 2022 om 21:44ik zou een echo laten maken van je pees en of voet ze kunnen zien wat er eventueel aan de hand is ik heb een onstoken peesplaat kloppend gevoel ook ook te veel overgewicht in pak me overgewicht aan. en ben naar de fysio in combi met zolen om de peesplaat te ontlasten. ik hoop niet dat het twee jaar gaat duren ben net 3 maand verder
Reageren