- Patricia16 februari 2017 om 17:47
Hoi het kan ook te maken hebben met vitamine d tekort heb het zelfde met alle vingertoppen aan mijn rechterhand heb ernstig vitamine d te kort
Lin10 april 2017 om 14:53dood gevoel in wijsvinger en middelvinger top. Voel er nauwelijks mee. Wat kan dit zijn?
ReagerenJohn (moderator)
10 april 2017 om 17:44Moeilijk om daar zo zonder enig onderzoek iets over te zeggen. Ga met de klachten naar de huisarst
Reagerenjef27 juli 2017 om 17:01wat is dit voor een forum. je krijgt : Ga met de klachten naar de huisarst. als antwoord. Forum is nutteloos.
ReagerenJohn (moderator)
27 juli 2017 om 17:16Het is het enige goede antwoord dat in dat geval gegeven kan worden. Zonder enige vorm van onderzoek is het gewoon niet mogelijk om te zeggen wat er aan de hand is.
Reagerenrop1 augustus 2017 om 15:39CTS kan optreden als je een toestel aan je oor houdt. het gaat dan om de houding van hand, arm en schouder. niet om em-straling.
ReagerenKasper10 augustus 2017 om 12:31Is waarschijnlijk een zenuw die bekneld is (geweest). Vanuit je ruggemerg lopen zenuwen die als een bundel met aders en een slagader over je schouderblad via je arm naar beneden loopt. Uiteindelijk lopen er vijf zenuwen naar je vingers, waarvan er één bekneld heeft gezeten in een ‘poort’ waar de bundel doorheen loopt. Dit kan bijv. het gevolg van het ‘TOS syndroom’, waarbij de schouderspier opgezet is door overbelasting of door kou. Hierdoor kan een zenuw in de verdrukking raken door beperkte ruimte in een van de drie poorten waar deze doorheen loopt. Er staan verschillende oefeningen op internet / Youtube om de boel weer soepel te maken. Het gaat uiteindelijk in de meeste gevallen vanzelf weer over. In een enkel geval is een operatie noodzakelijk, waarbij de bovenste rib wordt verwijderd, omdat deze een zenuw of bloedbaan permanent afknelt. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren na ongeluk zoals een sleutelbeenbreuk of een val. Veel sterkte ermee i.i.g.!
ReagerenAustralian chosso7 januari 2018 om 08:32Hoi ik heb gister op een huisfeestje iets met me hand gedaan (weet niet zeker wat) . Maar later merkte ik dat ik ineens meer geen gevoel had in me linkerkant van me middelvinger en ik voel ook pijn in me palm. Misschien is zijn er zenuwen in me pols beknelt of beschadigd?
ReagerenJohn (moderator)
7 januari 2018 om 11:18Moeilijk om daar zo zonder onderzoek iets over te zeggen. Het zou kunnen afhankelijk van wat gedaan hebt. Ga met de klachten naar de huisarts
ReagerenMoontje25 mei 2018 om 11:51Hallo, ik heb sinds 3 weken t zelfde.
Eerst was mijn vingertop dof, nu opgezet gevoel, beetje brandend.
En als ik mijn vingers gebruik, gekneusd gevoel.
Kan er niets aan zien!
Hoe is t nu met uw vinger??
ReagerenHanzel31 mei 2018 om 20:20Heb van de week raar geslapen en wellicht met omdraaien heeft mijn arm denk ik een tijdje verdraaid en bekneld gelegen. Heb al een week bijna een pijnlijke opgezette spier in mijn schouderblad en mijn wijsvingertopje voelt brandend en gekneusd, alsof er een zware hamer op heeft geslagen.
morgen ga ik ermee naar de fysiotherapeut.
Reageren