- Jacqueline27 augustus 2026 om 20:51
Sinds een aantal weken heb ik horizontale ribbels op mijn teennagels en met name bij beide grote tenen en die ernaast verkleuring van de nagels.
Niet gestoten, draag de goede maat en ruime schoenen. Volgens de pedicure geen schimmel maar ze weet ook niet wat de oorzaak kan zijn. Ik gebruik nu 2x per dag Dadi oil. Moet ik hiermee naar mijn huisarts of is het iets wat vanzelf herstelt?3 reactiesReageren
Peter (huisarts)
29 augustus 2026 om 08:19Ben je een tijd geleden niet ziek geweest? De nagelgroei kan dan veranderen. En zeker omdat het op meerdere nagels te zien is, denk ik (ook) niet aan te grote druk op de nagels. Daarnaast komt het soms voor bij onderliggende ziektes 9die je niet merkt) zoals ijzergebrek, schildklierafwijkingen of suikerziekte. Laat je bloed eens controleren.
ReagerenJacqueline29 augustus 2026 om 17:58Geen ziektes doorgemaakt de laatste tijd. Ik zal er dan toch eens mee naar mijn huisarts gaan.
ReagerenJacqueline29 augustus 2026 om 18:07Nog één vraag, als tekorten of onderliggende ziekte de oorzaak zou zijn, zou je dan niet dezelfde problemen verwachten bij de nagels van de vingers?
Reageren