- Anoniem28 december 2025 om 14:19
Hoi,
Twee weken geleden begon ik een bultje te krijgen op m’n middelvinger, 5 dagen later kreeg ik er nog een aan de andere kant van mijn vinger, en 4 dagen later kreeg ik nog een builtje op mn ringvinger. Het builtje zelf voelt hard aan, als ik duw op het gewricht waarmee je vinger buigt doet het pijn, de builtjes zelf voel ik niet als ik erop duw.
Ik ben na de huisarts geweest en die zei dat het een ontsteking kan zijn van kleine stukjes bot of gewrichten of iets in de vinger die ontsteekt en dit veroorzaakt. En dat ik mn vhand rust moet geven en dat het zou moeten afnemen. Maar sinds dien is het erger geworden.
Nu zijn mijn vingers zo dik geworden dat ik geen vuist kan maken met mijn rechterhand, als ik heb gewandeld voelt mn rechterhand warmer aan en tintelend.Kan het iets anders zijn, is het handig als ik opnieuw langs ga.
Weet niet of het relevant is maar mijn moeder heeft reuma.Is het handig om vandaag nog naar de huisartsenpost te gaan?
Wat kan dit nog meer zijn?Bijlagen:
6 reactiesReagerenAnoniem28 december 2025 om 14:20Anon28 december 2025 om 14:21Anon28 december 2025 om 14:22Anon28 december 2025 om 14:22
Peter (huisarts)
29 december 2025 om 11:28Voor spoedgevallen en spoed vragen is dit forum niet geschikt.
Reageren
Maar ik zou het ( wederom ) aan je huisarts laten zien !Anon30 december 2025 om 19:28Dankjewel! Het bleek toch een bacterie infectie te zijn. Heb Flucoxacilline gekregen. Ik vraag me alleen af of hier niet ook een drainage bij hoort. Dit heeft de huisarts namelijk niet genoemd. Dit is ook de 2de dag aan de antibiotica maar het lijkt niet te zijn verminderd.
Reageren