- filiz27 december 2009 om 19:50
Hoi, ik had een vraagje..ik ben een half jaar geleden met me pink tussen een deur gekomen en hij was zwaargekneusd.. nou is mijn pink vaak koud en mijn andere vingers dus niet, zou het kunnen zijn dat mijn zenuw bekneld zit? ik had mijn huisarts gebeld en toen zei de doktersassistente dat ik maar naar physiotherapie moest gaan..
alvast bedankt..
6 reactiesReagerenMarjorie27 december 2009 om 21:10Nee, koude van een vinger na een trauma wijst op een gestoorde doorbloeding. Het zou dus kunnen dat er een bloevaatje beschadigd is waardoor de vinger niet meer erg goed van (warm!) bloed wordt voorzien.
Ik vind het advies van de assistente wel een goed advies, maar ik denk dat je zelf er veel aan kunt doen door bewust je vinger te gaan trainen en oefeningen te doen.
Oefeningen stimuleren namelijk de groei van nieuwe bloedvaatjes in je vinger. Dat gaat niet zo snel maar als je veel en vaak oefent, zul je over een paar maanden al wel verschil merken.
De fysiotherapeut zal je wel ongeveer hetzelfde advies geven, dus je moet zelf maar even kijken wat je doet. Het lijkt gelukkig niet zo ernstig te zijn, maar wel vervelend natuurlijk.
Goed oefenen dus!
ReagerenAnoniem12 september 2014 om 20:16Ondanks dat de berichten al oud zijn: Kunt u mij zeggen wat voor oefeningen het beste zijn? (Wrijven, knijpen??).
Reageren
Zelf heb ik een paar maanden geleden met 1 vinger een poosje klem gezeten tussen een tuinstoel die ik in wilde klappen. Na een paar weken was de pijn ver over, maar nu soms ook nog een koude vinger (en soms nog pijnlijk na het dragen van een zware tas of werken in de tuin).
Dank voor uw reactie!
Met vr. groet,
AnnetAnoniem16 december 2015 om 19:33hallo,
Reageren
ik heb twee jaar geleden mijn pink tussen de deur gehad, dat moest gehecht worden. nu ben ik gewoon thuis met de verwarming aan en een warme trui aan. al mijn vingers zijn warm maar de pink waarmee ik mee tussen de deur gezeten heb is koud.John (moderator)
16 december 2015 om 20:22Blijkbaar toch een flinke beschadiging in je pink.
Reageren
Ga met de klachten naar de huisartshans14 december 2017 om 21:47John (moderator)
14 december 2017 om 22:06Moeilijk om daar zo zonder enig onderzoek iets over te zeggen. Ga eens met de klachten naar de huisarts
Reageren