Zoeken Vraag het forum

Triggerfinger?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Kim

Goeiemorgen,

Ik denk dat ik last heb van een triggerfinger. Sinds een week heb ik een knappend/verspringend( alsof er een peesje verschiet zeg maar) op t kootje van mn duim. Dit heb ik smorgens heel erg, smiddag is t weinig tot niet en savonds, als ik mn handen niet echt intensief gebruik meer, is t er weer. Volgens thuisarts komt dit overeen met zon triggerfinger. Gaat dit vanzelf over, en zoja hoelang kan dit duren? of is t toch raadzaam om langs de huisarts te gaan? Behalve dat knappende gevoel, wat niet persee pijnlijk is maar meer “akelig”, heb ik geen rode of verdikte plekken oid.

5 reacties
    Reageren
    Suzan

Hoi,

Op dit forum zijn geen artsen, ik zou er dus even mee naar de huisarts gaan.

Die kan je zonodig verder door verwijzen.

Reageren
    Suzan

Het klinkt trouwens als het Syndroom van de Quervain, een vriendin van mij heeft dit gehad. De huisarts kan testen of dat idd zo is en je daarna verder adviseren

Reageren
    John (moderator)

Vraag aan de huisarts een verwijzing voor de orthopeed

Reageren
    Bertus

Hallo.
    Ik heb ook een middel triggerfinger.
    Ik heb al 2 injecties gehad het afgelopen jaar.
    Deze hielpen niet.
    Nu ben ik geopereerd.
    Operatie is geslaagd volgens arts, maar mijn vinger kraakt en knapt nog steeds bij het strekken.
    Operatie is nu 6 weken geleden.
    Nu krijg ik over 2 weken weer een injectie.
    Ik loop al 3 weken bij een handtherapeut, en die weet het ook niet of die spuit nu wel helpt.
    Is er iemand die mij kan zeggen of dit ooit goed komt?

Reageren
    Bertus

Voor degene die hier interesse in hebben.
    Pijn is inmiddels verdwenen .
    Vinger is geamputeerd!

Reageren
Reageer op: Triggerfinger?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.