- Kim27 januari 2023 om 11:33
Goeiemorgen,
Ik denk dat ik last heb van een triggerfinger. Sinds een week heb ik een knappend/verspringend( alsof er een peesje verschiet zeg maar) op t kootje van mn duim. Dit heb ik smorgens heel erg, smiddag is t weinig tot niet en savonds, als ik mn handen niet echt intensief gebruik meer, is t er weer. Volgens thuisarts komt dit overeen met zon triggerfinger. Gaat dit vanzelf over, en zoja hoelang kan dit duren? of is t toch raadzaam om langs de huisarts te gaan? Behalve dat knappende gevoel, wat niet persee pijnlijk is maar meer “akelig”, heb ik geen rode of verdikte plekken oid.
5 reactiesReagerenSuzan27 januari 2023 om 14:38Hoi,
Op dit forum zijn geen artsen, ik zou er dus even mee naar de huisarts gaan.
Die kan je zonodig verder door verwijzen.
ReagerenSuzan27 januari 2023 om 14:43Het klinkt trouwens als het Syndroom van de Quervain, een vriendin van mij heeft dit gehad. De huisarts kan testen of dat idd zo is en je daarna verder adviseren
ReagerenJohn (moderator)
27 januari 2023 om 18:37Vraag aan de huisarts een verwijzing voor de orthopeed
ReagerenBertus3 december 2025 om 11:12Hallo.
Reageren
Ik heb ook een middel triggerfinger.
Ik heb al 2 injecties gehad het afgelopen jaar.
Deze hielpen niet.
Nu ben ik geopereerd.
Operatie is geslaagd volgens arts, maar mijn vinger kraakt en knapt nog steeds bij het strekken.
Operatie is nu 6 weken geleden.
Nu krijg ik over 2 weken weer een injectie.
Ik loop al 3 weken bij een handtherapeut, en die weet het ook niet of die spuit nu wel helpt.
Is er iemand die mij kan zeggen of dit ooit goed komt?Bertus16 april 2026 om 15:40Voor degene die hier interesse in hebben.
Reageren
Pijn is inmiddels verdwenen .
Vinger is geamputeerd!