Zoeken Vraag het forum

Vervellen vingers

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mats

hallo,

Mijn vingers vervellen al de hele week en heb geen idee waarom.

Het begon vorige week dinsdag/woensdag ineens met wat kleine puntjes van velletjes en dacht dit komt waarschijnlijk wel door een droge huid, maar ik merkte op dat iedereen als ik mijn handen waste, ongeacht zeep of niet of douchte dat er steeds meer van die witte puntjes met velletjes verschenen. Dit is het resultaat nu na 1 week. Ik gebruik nivea herstellende handen creme, maar lijkt alsof het niet echt helpt. Heb de huisarts al een paar keer lastiggevallen afgelopen paar weken, waardoor ik niet weer als een zeurderig type wil overkomen/hypochonder.

Weet iemand wat het kan zijn. kan het een infectie zijn of gewoon soort van droge huid.

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dyshidrotisch eczeem zou kunnen. Gaat doorgaans ook vanzelf weer weg als je er maar zo weinig mogelijk aan pulkt

Reageren
    Marlun

Ook ik heb extreme vingertoppen, pijnlijk en behoorlijke vervelling.
    Ik blijf invetten met cremes, vaseline, ed
    Gaat een week goed en dan begint het opnieuw.
    Huisarts zegt, blijven smeren.
    Schiet niet echt op, word er krankjorum van……

Reageren
    Chan

Je kunt je overal wel zorgen over maken. Dit lijkt mij een natuurlijk proces wellicht agv veranderde bezigheden?

Reageren
    Antonina

Hoi. Heb je er nog last van en ben je er inmiddels uit wat het is? Ik heb hier ook al jaren last van. De dermatoloog had mij mij vastgesteld dat dit dyshidrosis lamellosa sicca heet. Hopelijk heb je hier nog iets aan!

Reageren
    Lieke

Mijn huisarts vertelde dat het een schimmel is. Hydrofiele crème hiervoor gekregen. Helpt wel maar het komt wel steeds terug.

Reageren
    Tien

Ik heb dat ook, dat mijn vingers opeens vervellen. En aangezien ik ook masseer is dat nogal vervelend. Ik kreeg de schilfers in een periode dat ik niet masseerde dus dat is het niet. Ik heb dit vaker gehad eens per jaar ofzo. Dacht dat het de rubber matten in de sportschool waren Maja, ik doesj altijd daarna.dus ook niet wrslk. Het zit alleen op mijn vingers eigenlijk en het jeukt niet maar die velletjes die zijn hard aan de randen. Tis niet leuk als ik je aai momenteel. Iemand een idee welke vet ik moet gebruiken? O ja, kan het ook een weerstand ding zijn, ik was moe de laatste tijd, had ook voetschimmel maar dat was na zon crème heel snel weg. Moet ik die voetcreme erop doen, nee toch!

Reageren
    Tien

Ik heb dat ook, dat mijn vingers opeens vervellen. En aangezien ik ook masseer is dat nogal vervelend. Ik kreeg de schilfers in een periode dat ik niet masseerde dus dat is het niet. Ik heb dit vaker gehad eens per jaar ofzo. Dacht dat het de rubber matten in de sportschool waren Maja, ik doesj altijd daarna.dus ook niet wrslk. Het zit alleen op mijn vingers eigenlijk en het jeukt niet maar die velletjes die zijn hard aan de randen. Tis niet leuk als ik je aai momenteel. Iemand een idee welke vet ik moet gebruiken? O ja, kan het ook een weerstand ding zijn, ik was moe de laatste tijd, had ook voetschimmel maar dat was na zon crème heel snel weg. Moet ik die voetcreme erop doen, nee toch!

Reageren
    Yvetje23

Ik heb toevallig hetzelfde probleem. En net als het verveld is begint het proces opnieuw.
    Ik vond iets over allergie na gebruik gelnagels. Ik heb dit een jaar gebruikt en ben nu erg bang een allergie te hebben ontwikkeld. Ik ga vandaag naar de huisarts om dit te bespreken.

Reageren
Reageer op: Vervellen vingers
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.