- K16 maart 2022 om 12:11
2 weken geleden heb ik een nagelriemontsteking gehad.
Hiermee ben ik naar de huisarts geweest. Deze heeft er niks aan gedaan, het ging vanzelf wel over, even rustig aan doen en ruime schoenen dragen.Een week later was het nog niet weg en is er wild vlees ontstaan.
Huisarts gebeld maar die zijden, nog even afwachten.
Uiteindelijk heb ik het stukje ingegroeide nagel zelf maar weggehaald, dat luchtte al een stuk op en de nagelriemontsteking is weg.Echter is mijn teen nog wel rood, klein beetje opgezet en een flink stuk wild vlees.
Hiermee ben ik weer naar de huisarts geweest. Die heeft het wilde vlees aangestipt met zilvernitraat.
Verder niks aan gedaan, ruime schoenen dragen. Het wild vlees zou vanzelf wegtrekken.Nu ben ik 1 week verder en is er niks veranderd. Het korstje van het zilvernitraat is er dezelfde dag nog ‘afgeweekt’.
Af en toe vormt zich wel een korst op het wild vlees maar zodra ik ook maar even boodschappen ga doen met een dichte schoen ligt het weer helemaal open.Ik heb niet het idee dat zich dit zelf gaat oplossen maar de huisarts wil ook niks doen.
Het belemmert me in mijn dagelijks leven, ik kan zo niet werken en lopen is pijnlijk.Is er een andere manier om dit sneller voorbij te laten gaan?
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
16 maart 2022 om 17:39Vraag aan de huisarts een verwijzing voor de afd. chirurgie
ReagerenK16 maart 2022 om 18:02Dat wil de huisarts niet, het zou vanzelf wegtrekken.
Ik zie wel dat ik ook zelf een zilvernitraatpen kan aanschaffen, is dat aan te raden? Het aanstippen bij de huisarts was toen wel effectief namelijk, ik denk dat als dat vaker gebeurt het wel mooi gesloten blijft.
ReagerenJohn (moderator)
16 maart 2022 om 18:04Je zou het kunnen proberen
ReagerenK16 maart 2022 om 18:05Dan ga ik dat eens doen, het kan in ieder geval geen kwaad.
Een mocht het niet helpen, toch maar weer terug naar de huisarts.
Bedankt!
ReagerenK19 april 2022 om 09:54Voor degenen die dit nu nog lezen en er wellicht iets aan hebben:
Ik heb hier uiteindelijk 6 weken mee rondgelopen zonder dat de huisarts iets heeft gedaan. Wel regelmatig contact gehad maar volgens huisarts kwam het helemaal goed.
Is helemaal fout gegaan, afgelopen weekend op de spoedpost beland.
Dikke ontsteking die is doorgetrokken tot in mijn voet, ik kon geen been meer optillen zonder pijn te hebben.
Op de spoed nagel weggehaald, en éindelijk antibiotica gekregen.
De arts zei dat als hier niks aan gedaan was, de ontsteking tot op mijn bot was getrokken en dan ben je ver van huis haha.3 dagen later gaat het al een stuk beter! Ook het wild vlees begint met de antibiotica heel mooi in te slinken, mocht het terugkomen word het chirurgisch verwijderd.
Reageren
Dus als iemand hier ook mee zit, meteen aan de bel trekken, zonder behandeling gaat dit niet over 🙂