Zoeken Vraag het forum

Bruine vlekken op voet

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ayekay

Goedendag,

Mijn vriend heeft sinds een paar maanden bruine vlekken op zijn voeten gekregen. Hij geeft aan er geen last van te hebben, maar zou wel willen weten of het iets gevaarlijks is en of hij zich zorgen moet maken. Huid is helemaal gaaf, geen bultjes of schilfers. Puur bruine puntjes die een vlek vormen.
    Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het kan een huidaandoening zijn. Hij kan ermee naar de huisarts gaan

Reageren
    Fons

Ik heb dit ook, de dokter zei dat je daar niks aan kan doen, das zijn vernouwingen van de bloedvaatjes die in de huid komen zei die

Reageren
    Koko1919

Hello, I’m from Bulgaria and I have the same, even larger, brown spots. I’m worried that they’re growing to the calf of one leg. Several doctors have told me that there’s nothing I can do and that it’s not dangerous at all and there’s nothing to worry about. My question is, how are you treating it?

Reageren
    John (moderator)

Whether it can be treated depends on the cause. You will first need to know that. Not all brown spots are the same

Reageren
    Moh

Hello friends i’m from egypt and have it for 5 years ,after many consultations with more than 5 doctors I couldn’t figure out the reason cause there are many reasons for it . Well i started to use some medication with natural ingredients and thank god it disappeared 70% from 1st month and now healing the rest .
    Shown after curing.

Reageren
    Efso

My Egyptian brother, can you share your recipe?

Reageren
    Rick 66

Ik heb t ook, onderbenen en enkels. Bij mij is het gevolg van vaatverwijdende medicatie. Cardioloog vertelde dat de haarvaatjes in de benen onder hogere druk staan en door de medicatie gaan ze vocht lekken in de huid. Wat achter blijft in de huid is ijzer wat in je bloed zit. En dat ijzer geeft de bruinverkleuring. Zeg maar een soort roest. Op de drukpunten van schoen is het helemaal niet.

Reageren
Reageer op: Bruine vlekken op voet
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.