Zoeken Vraag het forum

Droge handen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Angela

Goedenavond, ik heb momenteel al een tijdje last van drogenhanden en ik ben stom genoeg gaan googlen en lees maar telkens dat het eczeem kan zijn. Ben daar bang voor, als ik fotos eczeem zoek dan ziet het er toch anders uit.

Zijn er mensen die droge handen hebben zonder eczeem te hebben?

4 reacties
    Reageren
    Suzan

Ja,elke winter

Reageren
    Angela

Heey!

Ja oke, ik heb er meer last van na handen wassen/douchen dat ze droog worden / lichte vervelling op kleine plekjes.

Heb maandag dermatoloog voor zekerheid maar wilde vragen of droge handen een vorm van eczeem is / kan zijn?

Internet maakt me gek!

Groetjes

Reageren
    Suzan

Hoi,

Ja,internet is soms niet echt een goede raadgever! Denk dat de dermatoloog er meer kijk op heeft😉

Ik heb het in de winter zowieso snel en dan idd na het handen wassen of douchen erger. Het komt bij mij echt door koud en vochtig weer,niet door eczeem ofzo. Vette creme smeren helpt bij mij, het liefst heb ik van die body creme met cacao boter van Action.

Reageren
    Angela

Dankjeee Suzan!

Ik wacht het Maandag wel af, eczeem lijkt inderdaad erger als ik online kijk/lees maar vervelend dat ik uit het niks droge handen heb na handen wassen, douchen of als ik ze goed gebruik!

Reageren
Reageer op: Droge handen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.