Zoeken Vraag het forum

Pijnlijke handen en voetzolen na koorts

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Marcel

Afgelopen woensdag had ik in één keer een koortsaanval en tintelende handen en voeten. Toen schonk ik er geen aandacht aan, maar nu een paar dagen later voel ik mij weer prima, maar doen mijn handen en voetzolen erg veel pijn. Het begon bij mijn vingertoppen wanneer ik er in kneep, maar nu zijn ook mijn voetzolen gevoelig. Vooral rond de tenen en tussen de tenen.
    Op mijn vingertoppen zijn inmiddels onderhuids rode plekjes zichtbaar en tussen mijn vingers en ook hier daar op mijn handpalmen een soort rode puistjes die heel gevoelig zijn.
    Ik denk zelf dat het iets met doorbloeding tijdens de koort te maken heeft gehad, maar kom online alleen maar ernstigere oorzaken tegen. Herkend iemand dit? Wat zou het kunnen zijn? En belangrijker geneest het nog?

14 reacties
    Reageren
    Marcel

Hierbij nog foto’s van mijn vingers en vingertoppen.

Reageren
    John (moderator)

Het lijkt eerder op een infectie. Ga hiermee naar de huisarts
    Je hebt geen branderig gevoel in je mond(gehad)?

Reageren
    Marcel

Bedankt voor de reactie.
    Geen branderig gevoel gehad.
    Ik ga morgen direct naar de huisarts.

Reageren
    Anoniem

Hoi John, zou dit ook eczeem kunnen zijn zowel voeten als handen? Of echt een infectie?

Reageren
    John (moderator)

Je reageert op een berichtje van oktober 2020…
    Dus niet van belang of dat nou eczeem was of iets anders

Reageren
    Anoniem

Maar wat bedoel je onder infectie? Heb hetzelfde geval maar huisarts komt er niet uit…. Heb wel toevallig beetje branderig keel/wondjes in mond wat topicstarter niet had. Maar wel zelfde puntjrs vlekjes handpalmen vingertoppen en ook op voeten

Reageren
    John (moderator)

Misschien een virusinfectie

Reageren
    Anoniem

Zoals mond voet hand ziekte? Of heb je paar voorbeelden van virussen dan ik eventueel met huisarts bespreken

Reageren
    John (moderator)

Mond voet, handziekte of een ander herpes virus

Reageren
    Anoniem

Ah duidelijk, dacht idd ook aan mond hand voet ziekte wat ik vandaag las. Gaat vanzelf over na 2/3 weken volgens mij? Heb nog lichte corticonencreme zou dat kunnen helpen tegen irritatie?

Reageren
    John (moderator)

Je kunt het proberen

Reageren
    Anoniem

Thanks John, lijkt dit beetje op de MHV bultjes?

https://ibb.co/qJStxvN

Reageren
    Anoniem

sorry hier een betere foto john

https://ibb.co/r0Pg9Nd

Reageren
    John (moderator)

Je hebt 2 topics onder verschillende namen over hetzelfde probleem…. Dat heeft dus totaal geen zin !!

Reageren
Reageer op: Pijnlijke handen en voetzolen na koorts
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.