- Ne31 augustus 2026 om 08:39
Freda, ook ik heb saliczuur en dermovate gehad van dermatoloog, weinig geholpen, dus aanrader: Bergman kliniek
Groetjes N P
Ne31 augustus 2026 om 09:08Beste Natasja,
Maak een afspraak bij de Bergman kliniek ( den Bosch huis en vaten )
Reageren
Ik kreeg ook eertse saliczuur en dermovate, weinig verbetering, naar Bergman gegaan de arts van gaf mij MTX ( lichte chemo) , wat een verschil ! Na ong 8 weken heel veel verbeterd , als je geen kloven meer hebt probeer de ‘ peeling sokjes van Lucovitaal)
Werkt vele malen beter als saliczuur!
Bij pijnlijke kloven vaseline in de kloof smeren ook werkt verdoving zalf xylocaine ! Bij veel pijn paracetamol opbouwen… heel veel sterkte , heb ong 7 mnd veel pijn gehad en bijna niet kunnen lopen , mede door verkeerde medicatie huisarts . Ik weet wat je voelt! Aanrader : Bergman kliniek den bosch
Vriendelijke groet N PFreda2 september 2026 om 15:33Beste N.P.
Dank voor je reactie en je tips.
Reageren
Een heftig verhaal en wat had je langdurige klachten voordat er een redelijke oplossing/behandeling geboden werd!
Bijna 7 maanden niet kunnen lopen en dan de pijn die het teweegbrengt.
Ik heb een aantal weken mijn handen en voeten niet kunnen gebruiken, een dubbele pijnlijke handicap. De extreem hete weersomstandigheden deden ook geen goed.
Hadden de behandelingen bij dermatologen geen effect of ben je meteen naar de Bergmankliniek gegaan?
Ik ben vooralsnog huiverig om de peelingsokjes te gebruiken, ook omdat het afgeraden wordt bij Tylotisch eczeem (opgezocht).
Ik wacht nog op de uitslagen van kweken van huid en teennagel. Er wordt onderzocht of er eventueel een schimmelinfectie meespeelt.
In ieder geval hoopvol dat de Bergmankliniek een volgende ‘werkende’ oplossing kan bieden.
Vriendelijke groet, Freda