Zoeken Vraag het forum

Tylotisch eczeem

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Stress

Goede morgen, ik wil het volgend delen, ik heb(lees had) 10 jaar lang last van deze eczeem soort , niets hielp, allerlei zalfjes geprobeerd,(Uriage met Keratosane zalf,working hands zalf, slapen met handschoenen en zalf erin, was zo erg dat mijn mobiliteit van mijn handen zwaar onder druk stond, nu was het zo dat ik door mijn leeftijd wat prostaat problemen kreeg, ik heb daar geen reguliere medicatie voor genomen maar ben Dr Vogels Prostaforsce gaan gebruiken, 1 pilletje per dag, wat viel mij na een paar maanden op, ik had geen kloven meer, ben gaan nadenken wanneer deze kloven niet meer kwamen en dat was dus na gebruik van dit middel, nu geloof ik zelf niet in”wondermiddelen”maar ben nu meer dan 1,5 jaar vrij van dit hardnekkig probleem…

Ik wilde dit dus delen aangezien ik weet hoe lastig deze eczeemsoort  kan zijn.

Stress

10 reacties
    Reageren
    Dina

Zou dat ook helpen bij mij? Aan 1 hand ook al meer dan 10 jaar tylotisch exceem. Ik ben wel een vrouw….

Reageren
    Catootje

@Dina, zou het niet weten. Zaagbladpalm in elk geval goed voor je hormoonhuishouding. verder gaat het om je hele gezondheidssituatie, zoals voedingspatroon, darmflora, hormoonhuishouding en tekorten aan voedingsstoffen. Denk bij dat laatste aan onder andere vitamine B. Beste vaak om persoonlijk advies te vragen. Bijvoorbeeld een natuurgenezer.

Reageren
    N. Rademaker

Na vijf jaar tobben met tylotisch eczeem aan handen en voeten zag ik dit artikel over de prostaattabletten van A. Vogel. Ik heb hiervoor alles geprobeerd via de dermatoloog van diverse soorten cortisone-zalf, antihistamine tot 7 maanden lichttherapie ( 2 x per week) etc maar niks hielp. Mijn handen en mijn voeten waren echt voor ongeveer 30% kapot en pijnlijk. Het beperkte me echt in de dagelijkse kleine dingen.

Nu zag ik dit artikel over de prostaat pilletjes van A Vogel en heb deze geprobeerd. Na ongeveer 3 weken waren mijn handen/voeten (kloven) weg en is mijn huid weer mooi geheeld en het eczeem is weg. Om het te testen heb ik 2 weken geen pilletjes ingenomen en het eczeem kwam weer volledig terug. Daarna ben ik weer gestart met 1 pilletje per dag en eczeem is weer helemaal weg. Ohja, ik ben vrouw en ik ervaar geen bijwerkingen van deze prostaat supplement.

Ik hoop dat dit bericht gelezen wordt en dat andere eczeem patiënten er net zoveel baat bij hebben als ik!

Reageren
    Natasja

Dank voor je verhaal. Ik ga er ook mee beginnen dan. Je verhaal geeft moed.

Reageren
    marjan

ook ik heb eczeem, waarschijnlijk tylotisch, aan voetzolen en een beetje op de handpalmen, van alles gesmeerd op dokters voorschriften na dit artikel begonnen met prostaforce , inderdaad het werkt ! , elke dag een capsule , na 10 dagen zijn mijn voeten bijna vrij van eczeem , handpalmen verbeteren ook
    ik ben gestopt en langzaam begon het weer , nu neem ik een capsule om de dag
    ik vraag me af of ik een capsule kan openen en het op de huid kan smeren, ga het binnenkort proberen

Reageren
    Gea van der Bij

Ik heb echt alles al geprobeerd om van tyloyisch eczeem af te komen. Het was eerst op 1 voet, maar nu begint de andere ook. Ben benieuwd naar nog meer ervaringen met prostaforce. Is het niet schadelijk als je dit in neemt als vrouw? Hoor graag meer ervaringen.

Alvast bedankt!

Reageren
    Noëlle

Ik heb gelezen dat opvliegers in menopauze erger kunnen worden , is het dan verstandig ? En andere bijwerkingen voor een vrouw,?

Reageren
    Natasja

Ik heb het vorig jaar geslikt na het schrijven en aanbeveling op dit forum.

Ik heb het gebruikt tot het potje op was. En NUL verschil.

Ik had me heel erg verheugd op verbetering. Maar helaas.

Nu dus nog steeds op zoek naar de heilige graal, want ik heb intussen alle zalven en licht- en systemische therapieën al zonder verbetering al gebruikt. Ben van mijn eigen ziekenhuis al twee jaar in ‘behandeling’ in n academisch ziekenhuis, maar ook daar weten ze niet hoe t op te lossen. Lopen is zéér pijnlijk, ik word er wanhopig van.

Reageren
    Arno

Ben sinds een paar dagen begonnen met ProstaForceMed van dr. Vogels. Is een potje van 30 pillen. Kijken of er na 30 dagen verschil is.

Reageren
    Ne

Ik ben nu bij de Bergman kliniek en heb MTX gekregen ( lichte vorm van chemo ) wat bij mij aanzienlijke verbetering heeft opgeleverd. Aangezien het een chronische aandoening is, zal ik hoogstwaarschijnlijk niet meer van deze medicatie afkomen .
    Had ook open heel pijnlijke voeten en handen , nu bijna geen last meer!
    Veel sterkte en ps ik ben een vrouw.

Reageren
Reageer op: Tylotisch eczeem
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.