- Bo18 februari 2020 om 16:26
Hallo, ik heb een vraag. Ik ben 28, vrouw, even voor erbij. Onlangs had ik apart voorval met mijn hand. Ik wreef langs mijn duim en gleed zachtjes over een zenuw of iets dergelijks heen. Het deed accuut pijn en werd heel snel blauw en zwol op. Als ik er op drukte deed het behoorlijk pijn. Maar niet zoiets als wanneer het gekneusd is.
Het kwam zo maar op, ik forceerde niks, er was ook niets gebeurd die dag waardoor ik enig letsel had kunnen oplopen. Maar ookal was dat wel zo, ik voelde heel goed dat het gebeurde nadat ik langs dat stukje duim wreef, alsof er een zenuw knelde. Het was de volgende dag weer gaan zakken maar nog wel blauw. Ik heb er verder niet naar omgekeken.
Maar vanochtend gebeurde het weer. Ik was in gesprek met mijn collega en wreef in mijn handen en voelde nu weer langs mijn duim, deze keer eronder (allebei rechter duim, aan de rechter kant, langs de gewrichten), en ik voelde weer zo’n rare diepe steek en het zwol weer op en het werd blauw.
Het trok wel vrij snel weer bij, het is nog wel blauw maar niet meer opgezwollen. Ik vraag me af wat dit is. Ik heb ook last van Mn gewrichten, maar ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft, want dit was echt het peesje of de zenuw die er langs ligt, of ee ader. Ik hoop niet dat ik een reizend stukje glas in mijn ader heb of zo, daar springt mijn gedachte dan ineens naartoe omdat ik in de horeca werk.
Zal wel niet, maar ik geef graag alle info.Ik hoor graag van u.
Mvg en alvast bedankt!
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
18 februari 2020 om 16:33Het lijkt toch op een zwak bloedvaatje
ReagerenBo18 februari 2020 om 18:42waarom doet het dan zo veel pijn en wordt het dik alsof het gekneusd is?
ReagerenJohn (moderator)
18 februari 2020 om 18:48Omdat er bloeding ontstaat en een daardoor een kleine bloeduitstorting
Reageren