- Ellie1 juni 2019 om 23:27
Ik ben niet iemand die snel iets plaatst op fora, maar ik heb nu toch wel iets geks waarvoor ik niet gelijk naar de huisarts wil rennen. Sinds twee weken terug heb ik ontstoken knokkels zonder dat ik daar een reden voor kan vinden. Het begint steeds met een klein sneetje/huidbreuk op de knokkel, die ik niet terug kan halen (ik sneed juist deze week in een niet-ontstoken vinger, dat wondje geneest goed en weet nog precies wanneer ik dat kreeg). Vervolgens heb ik ineens een blaar op die plek. Die barst na een paar uur open en dan heb ik een dag last van blaarvocht. Daarna lijkt de huid weer rustiger te worden: wel rood, niet ontstoken. Tot de dag erop: dan heb ik ineens een enorme ondoorzichtige witgele blaar (de plek wordt ook steeds groter…) met een rode kring eromheen. De vorige keer heb ik een dag of vijf met gaasjes rondgelopen tot er ineens een stuk huid verdwenen was en je wat rafelrandjes hebt, die vanzelf weer bijgroeien bij de rest van de huid. De plek blijft dan nog wel rood maar is niet meer pijnlijk. (Pleisters ter bescherming werken averechts, nu heb ik het opengelaten om te kijken hoe het proces precies verloopt.) Heb al naarstig het internet afgestruind, maar kan er niets over vinden terwijl het vast vaker voorkomt. Heeft iemand enig idee hoe je aan zoiets komt en hoe je het kunt voorkomen? Ik heb wel een wat gevoelige huid (warmtebultjes heb ik vaak last van met dit weer), maar dit vind ik daar toch niet erg bij passen. Ik werk niet in een infectiegevoelige omgeving. Hopelijk kunnen jullie me verder helpen!
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
1 juni 2019 om 23:30Het zou een virusinfectie kunnen zijn. Ik raad je toch aan om daarmee naar de huisarts te gaan
ReagerenEllie1 juni 2019 om 23:34(Ik heb er niet aan gedacht om eerder foto’s te maken, maar dat kan het wellicht wat verduidelijken. Dit is het verschil tussen gisteravond en nu)
ReagerenLin30 november 2020 om 21:29Heb je hier al duidelijkheid over?
ReagerenMarijke17 april 2022 om 15:29Beste Ellie,
Reageren
Ik heb nu al 3 weken precies dezelfde klachten als jij omschrijft bij een wondje op mijn knokkel.
Wat heeft jou uiteindelijk geholpen om het wondje rustig te krijgen?
Groet MarijkeSaskia30 september 2022 om 22:20Ik wil het ook graag weten want mijn vinger ziet er precies zo uit!
Reagerenzomaar29 oktober 2022 om 13:14Granuloma annulare misschien
ReagerenElvira20 november 2022 om 21:28Ik heb precies hetzelfde, nu 2 maanden verder. Het begon bij een vaag snijwondje (wat niet van snijden kwam maar spontaan) die mondde uit in een blaar met vocht deed 3-4 flink pijn en toen een droog eelt velletje erom. Echter kreeg ik na het 1e blaartje een vlek in gezicht toen aan oog en dit nam met de dag toe. Brandend en jeukend! Na 4 ab kuren reageerde ik eindelijk. De dermatoloog ‘vermoedt’ herpes virus maar nu na 2 weken krijg ik weer een (snij) wondje met blaar aan vinger. Word er gek van. Wat is het??
Reageren