Onverklaarbare blaasjes op vingers

hallo,

soms als het warm is en heel soms bij stress krijg ik zweetbultjes op mijn vinger.

Ook met kunst nagels onder een uv lamp krijg ik soms zo’n enkel bultje.

Nu sinds vorige week deze soort bultjes maar het gaat van kwaad tot erger. Eerst rode gezwollen nagel riemen, toen de bultjes en nu vanaf mijn vingertoppen tot net onder mijn nagel een soort bijenraster vol met vocht.

Vorige week zaterdag naar de huisartsenpost. Ik kreeg antibiotica medicatie tegen een bacteriële infectie. Mevrouw vermoedde reactie op de kunstnagels (ik begreep het wel maar ook weer niet omdat ik jaren mijn nagels doe met mijn eigen vijlen)

De maandag erop zoals afgesproken naar mijn eigen huisarts hij dacht ook de nagels (begreep het wel maar ook durf ik te wedden van niet, kunst nagels ondertussen verwijderd) ook medicatie erbij gekregen voor schimmel omdat ik van de voorgeschreven penicilline dus ook nog eens (vaginale) schimmel kreeg, verschrikkelijk.

Mijn dokter zei als ik langer had gewacht of na de kuur penicilline van een week geen vermindering heb er misschien wel in gesneden moet worden in het ziekenhuis. En dat ik misschien een chronische huidaandoeningen kan hebben Hiervoor bel ik morgen.

Mijn vraag na deze lap tekst is, of iemand deze blaasjes of infectie herkent omdat het zo moeilijk is iets vergelijkbaars op Google te zoeken en ik mij heel moeilijk kan voorstellen dat het door de kunstnagels kom die ik jaren lang bij dezelfde vriendin doe met eigen en met door alcohol en sterilisator schoongemaakte spullen.

Bij de zwelling jeukte het ontzettend, nu soms. Plekken van de blaasjes voel ik mijn vinger niet meer en zijn een hele hoop nieuwe in aantocht op mijn vinger tijdens gebruik van mijn penicilline waar ik nog 1 dag 3 tabletten van moet in nemen.

Sorry voor zo veel tekst maar ik weet het echt niet meer wat dit kan zijn.

Reactie

Het zou door de lijm kunnen komen die wordt gebruikt.

Reactie

@John er wordt geen lijm gebruikt het zijn acryl nagels groetjes

Reactie

Als je tips of verlengingen gebruikt, worden deze wel gelijmd.
    Dan zou het een allergische reactie op de acryl kunnen zijn.

Reactie

@John ook allergisch na jaren? Kan dat

Reactie

ja dat kan inderdaad

Reactie

Hi Wen,

Hoe is het bij jou afgelopen? Want ik heb nu ook wat jij hebt gefotografeerd, maar kan ook niet bedenken wat het kan zijn. En dit is het eerste wat ik op Google kan vinden wat  overeenkomt met wat ik heb. Ik dacht zelf eerst aan herpes simplex wat ook een koortsblaar veroorzaakt... Maar heb sinds een paar maanden gelnagellak, alleen heb hier nooit een reactie opgehad. Is het ondertussen bij jou verdwenen, of heb je een behandeling gehad?

Alvast bedankt,

Groetjes, Jo

Reactie
Reageer op: Onverklaarbare blaasjes op vingers
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief