Zoeken Vraag het forum

Rode vingertoppen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • dejes

De genoemde klachten wijzen mogelijk op jicht. Rode vingertoppen aan de binnenzijde van de hand, branderig gevoel en pijn.

La bella

Ik hebt ook echt last van kan iemand de oorzaak of dat is het genezen van zich zelf??

Reageren
    Peet

Een relatief lage zuurgraad van je huid heeft een beschermende werking. Het voorkomt bacteriële infecties, zorgt ervoor dat je huid vervelt, voorkomt uitdroging en bevordert de huidreparatie. Daarom moet je niet te vaak in aanraking komen met producten waarvan de pH-waarde sterk afwijkt van die van je huid.

Sommige verzorgingsproducten hebben een hogere pH-waarde dan 5, de waarde die je huid heeft. Ouderwetse zepen hebben bijvoorbeeld een pH-waarde van 9. Dit kan de huid irriteren. Te veel wassen verstoort ook de pH-waarde, omdat kraanwater een pH-waarde heeft tussen de 7 en de 9. Hierdoor droogt de huid sneller uit en vooral als je al last hebt van een gevoelige huid, kan dit erg vervelend zijn.

Teveel je handen wassen, verstoort de pH-waarde van je huid. En kan dus deze symptomen veroorzaken.

meerdere factoren spelen een rol hierin en een ieder kan weer gevoeliger zijn voor iets waar een ander minder last van heeft, maar de rode uitslagen op uw huid en of handen hebben vaak te maken met verstoring van de PH-waarde, ga maar eens na hoe vaak u uw handen wast op een dag en of dit gebeurt met PH-neutrale zeep of een hele chemische veriant, dit zou zo maar eens het verschil kunnen maken.

Heb je al last van irritatie en gevoeligheid? Lekker invetten die handel, helpt ook!

Reageren
    Henri

Goeie site reageren nooit

Reageren
    Jantine

Omdat ik me meende te herinneren dat het met een vitamine B12 tekort te maken kon hebben. Ik vind dat hier dus niet terug. Ik ga verder xoeken, ik heb rode vingertoppen, een eollig gevoel in mijn voeten en sta minder stabiel op mijn benen en loop minder makkelijk gewoon recht. Ook erg snel moe bij inspanning.

Reageren
Reageer op: Rode vingertoppen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.