- aloevera4 juli 2018 om 10:44
Ik heb al heel lang last van blaasjes op de vingers (meer dan 4 jaar). Ik ben al een paar keer naar de huisarts geweest en heb verschillende zalfjes gekregen. Ik heb nu de mometasonfuroaat zalf.
Na wat googlen kwam ik uit op “dyshidrotisch eczeem”. Ik heb de zalf mometasonfuroaat zalf. Dit is volgens de huisarts al een sterke zalf. Ook heb ik dit gegoogled en kwam ik uit dat de zalf de symptomen vermindert, maar het niet helemaal geneest. Ik ben al eerder terug geweest naar de huisarts, maar die zegt dat ik gewoon moet smeren. Ik vind het heel erg vervelend en heb het bijna op alle vingers. Ik durf niet terug te gaan, bang dat hij me weer terug stuurt met het zelfde advies, blijven smeren.
Moet ik gewoon blijven smeren of is het beter als ik naar een dermatoloog toe ga? Om eerlijk te zijn smeer ik weinig, ik vind het geen fijne crème en het is heel vettig. Ook wordt het minder erg (jeuk en zwelling). Ik schaam me er ook voor, want het ziet er niet mooi uit. Mijn huid is heel erg droog en dik.
groetjes.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
4 juli 2018 om 13:26Als je de spullen die de dokter je voorschrijft niet goed gebruikt moet je ook niet verwachten dat er een verbetering optreedt. Eerst maar eens goed gaan smeren.,,
ReagerenCatootje4 juli 2018 om 19:27Vaak komen dat soort klachten van binnenuit. Dan moet je denken aan dingen als voedingspatroon, darmflora, verzuring van het lichaam, candida, tekorten aan diverse voedingsstoffen enz. Kan je advies voor vragen op natuurgeneeskundig gebied. Er zijn ook wel natuurlijke middelen voor uitwendig, zoals ozon olijfolie. Inwendig en uitwendig kan cbd helpen. Inwendig als cbd-olie; uitwending als smeerseltjes. Ook dode zeezout kan helpen.
Reageren