Zoeken Vraag het forum

Van fiets gevallen – vingers gebroken?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mywtyr

Gisternacht ben ik van mijn fiets gevallen en op mijn hand terecht gekomen. Vanwege de pijn bij het bewegen van mijn vingers, en het feit dat mijn ringvinger nu iets naar voren staat, heb ik de huisartsenpost gebeld. Deze vertelden mij dat ik enkel terecht kan in het weekend wanneer al mijn vingers ‘schots en scheef’ staan, en nu dus niet.

De pijn is vandaag echter verergerd, en wat ik vanochtend nog allemaal (met enige pijn) wel kon doen, doet nu echt te veel pijn. Ik ga er vanuit dat mijn vingers gebroken zijn (of in ieder geval mijn ringvinger) en ga morgen natuurlijk meteen naar de huisarts.

Alleen ik vraag me ook af (zeker omdat ik over een week langdurig naar het buitenland ga) of ik mijn hand/vingers nu geen schade aan doe door er gewoon een hele dag en nacht mee rond te lopen? Is het verstandig om er toch op te staan en vanavond langs de eerste hulp te gaan, of kan het wachten tot morgenochtend? De pijn is uitermate vervelend, maar daar kom ik vannacht nog wel overheen.

(Zie foto)

6 reacties
    Reageren
    Mywtyr

(Daarbij heb ik ook het gevoel dat mijn hand erg dik is geworden)

Reageren
    John (moderator)

Je moet de huisartsenpost bellen en je niet laten afschepen.

Reageren
    Mywtyr

Nogmaals gebeld – kon weer niet terecht. Vanochtend huisarts gebeld, doorverwijzing naar ziekenhuis voor een foto. Toch gebroken. Arm in het gips, erg vervelend dat ik in het begin niet serieus ben genomen.

Over 5 dagen ga ik 4 maanden op reis. Omdat dit een groot probleem is mag ik over 2 dagen terugkomen om ander gips te krijgen (spalk?).

Reageren
    John (moderator)

Ik zou wel een klacht indienen over de huisartsenpost…Het is namelijk tegen alle regels in wat ze hebben gedaan.
    Het zou kunnen dat je spalkjes krijgt, of een ander gipsverband, maar dat zul je even moeten afwachten

Reageren
    Mywtyr

Dankjewel voor je advies Tandor, ik ga het overwegen!

Vanochtend gebeld met de vraag om mij vandaag te melden bij de afdeling chirurgie.

De arts wilt er graag nog eens naar kijken (of er misschien een operatie nodig is, wat snel moet in anticipatie op mijn reis aanstaande zaterdag).

(Ik plaats deze updates omdat ik het zelf altijd handig vindt om de afloop te lezen wanneer ik via Google ergens terecht kom – als dit ongewenst is, dan hoor ik dat graag.)

Reageren
    John (moderator)

Het wordt juist op prijs gesteld als mensen een update geven. Dat gebeurd helaas nog te weinig 😉
    Hopelijk is er geen operatie nodig…..

Reageren
Reageer op: Van fiets gevallen – vingers gebroken?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Schurft of eczeem: wat is het verschil?

4 min leestijd

Schurft: oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Schaamluis: oorzaak, symptomen en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.