Zoeken Vraag het forum

knokkel op mijn middelvinger gebroken of niet

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ursela1973

Goedemorgen, Ik heb gisteren met mijn middelvinger klem gezeten. Op h er t moment dat het gebeurde deden mijn middel en wijsvinger pijn. Maar vooral mijn middelvinger ik had met mijn andere hand flink druk erop omdat daarmee de pijn iets minder werd. Ik heb het na zo 5 minuten gezeten te hebben onder de kraan gekoeld. De knokkel werd behoorlijk dik en blauwig. Ben ermee naar de huisartsenpost geweest die hebben er een verband met spslkje omgedaan maar verwacht niet een breuk. Als het Maandag niet beter gaat moet ik toch maar foto’s laten maken.  Nu de ik gisteren het verband eraf gehaald zit er aan de ene kant van mijn vinger een deuk en aan de andere kant een bobbel. En dat is min of meer over de knokkel gezakt. Ik kan geen druk aan de onderkant van mijn vinger hebben en bewegen is niet mogelijk. Ook eraankomen is gevoelig maar de test met naar de hand duwen geeft stompe pijn. Toch heb ik constant het gevoel alsof mijn botje langs elkaar beweegt. Kan ik tot morgen wachten met een foto maken of is het verstandig alsnog vandaag een foto te laten maken? Alvast bedankt

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het was natuurlijk zeer onverstandig om dat verband eraf te halen. Ga terug naar de huisartsenpost en laat er dan toch maar een foto van maken.

Reageren
    Ursela1973

hoi bedankt voor je reactie. De dienst doende arts gaf aan dat we het verband eraf mochten halen om te douchen en daarna er weer omee doen. Dit heb ik ook gedaan. Vandaar dat ik mijn vinger beter heb kunnen bekijken. Maar bedankt voor je reactie dan ga ik zo toch maar weer bellen. Groet ursela

Reageren
    John (moderator)

Ah   oke. Ik wist niet dat je het er weer om had gedaan…

Reageren
    Ursela1973

Hoi net gebeld maar kan vandaag niet komen. Morgen alsnog naar de huisarts om dan een verwijzing voor een foto te krijgen. Het is niet spoedeisend genoeg. U deze dag maar doorkomen en dan morgen verder.

Reageren
    John (moderator)

Morgenvroeg maar meteen gaan bellen… Tegen pijn kun je eventueel paracetamol nemen.

Reageren
    Ursela1973

De foto is gemaakt. En uitleg Ho maar, maar er is niks te zien op de foto. Kortom stel je niet aan en oprotten. Sorry voelde mij flink in de maling genomen. Geen spalk meer om en bewegen dan maar. Bedankt voor je reactie afgelopen weekend . Als er verandering optreed kom ik er wel weer op terug. Groet

Reageren
Reageer op: knokkel op mijn middelvinger gebroken of niet
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.