Zoeken Vraag het forum

gekneusde pink?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Watermeloen

3,5 week geleden heb ik mijn pink bezeerd. Was met iemand aan het stoeien en mijn pink is naar achter geklapt. Werd gelijk erg dik en blauw en kon mijn pink niet bewegen. De dagen erna bleef het dik en werd het steeds blauwer, ook een deel van mijn hand werd helemaal blauw. De eerste paar dagen heb ik ibuprofen geslikt tegen de kloppende en stekende pijn.

Ik heb mijn pink aan mijn ringvinger getaped. Het is op vrijdag gebeurd, had geen zin in uren wachten bij de Huisartsenpost en wilde daarom na het weekend naar de huisarts. Door een hoop gezeik met een blijkbaar nooit afgeronde inschrijving bij mijn ‘nieuwe’ huisarts, na twee weken uiteindelijk pas een afspraak gehad bij de huisarts. Op dat moment was de pijn al stukken minder, heb mijn pink wel al die tijd getaped gehad want pink gebruiken was wel pijnlijk. Ook kan ik ‘m niet goed bewegen, het kootje het dichtst bij mijn hand werkt niet mee.

Dokter heeft gekeken en gaf aan dat het niet gebroken maar gekneusd is. Ik moest de tape eraf doen want kon ‘m waarschijnlijk niet bewegen doordat mijn pink stijf geworden was. Moest oefeningen gaan doen en dan zou het na een week beter moeten gaan. Ben nu ondertussen 3,5 week verder en heb op zich geen pijn, maar kan niet alles met mijn pink. HIj is nog steeds ontzettend dik, vooral bij het tweede gewricht en kan mijn pink daar ook nog steeds niet buigen. Ben ik te ongeduldig of kan ik beter nog eens langs de huisarts?

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

ik zou er toch maar beter even terug naar de huisarts mee gaan.

Reageren
Reageer op: gekneusde pink?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Schurft of eczeem: wat is het verschil?

4 min leestijd

Schurft: oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Schaamluis: oorzaak, symptomen en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.