Zoeken Vraag het forum

Voeten (en handen) voelen te snel "bevroren" aan

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Koudvoetje

Goedendag allen,

Ik ben een jongeman, recentelijk 18 geworden en dus nog erg nieuw in de wereld van de zorgverzekering en medisch gezien zelfstandigheid.

Ik heb het probleem dat (op hete zomers na) ik ontzettend snel koude handen en voeten heb. Het handen gedeelte sla ik over want ik heb een zacht uitgesproken slank postuur.
    Mijn voeten daarentegen neem ik een stuk serieuser. Ik rook, en ik weet dat daardoor dit soort klachten kunnen opduiken en als kind (al lang voor dat ik begon met roken) had ik dit probleem al.

Mijn voeten raken bij alles wat geen tropische hitte is ijskoud, tot op het niveau waarvan ik tegen mijn ouders steeds zei dat ze nagenoeg bevroren zijn. Ik heb geen idee waarvan het vandaan kan komen en hoe ik het behandelen kan. Dubbele sokken, warm voetenbad, sokken vaak verwisselen, al dit soort dingen heb ik geprobeerd. Ik constateer ook ’s winters als ik mijn sokken uit doe klamvochtige voeten en sokken. Deze droog ik af en doe nieuwe aan maar het enige effect is dat het iets langer duurt voor ze weer “bevroren” aanvoelen. In dit geval varieert het tussen 5 minuten en een uur voordat ik dat hoogtepunt (of eigenlijk laagtepunt) bereik.

Ik ben me er welbewust van dat er zwaardere problemen zijn maar dit probleempje ervaar ik als ernstig hinderlijk en vervelend, en als er een oplossing is zou ik die graag willen weten.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Het is toch best een vervelend probleem. Ga om te beginnen naar de huisarts met de klachten

Reageren
Reageer op: Voeten (en handen) voelen te snel "bevroren" aan
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.