Zoeken Vraag het forum

Ontstoken duim

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik ben 18 jaar en een week geleden had ik mijn duim ontstoken. vrijdag een week twrug was het over. (zelf verholpen met een schoongemaakte naald). En het was weg alleen is het nu sinds gister weer terug. Zelfde duim, erg opgezwollen en heel pijnlijk. Naar de huisarts wqs geen optie aangezien het avond was. Maar ik weerd zo gek van de pijn en druk die erop stond dat ik een naald schoongemaakt om de pus eruit te halen. Dit is gelukt en nu doe ik er meerdere keren per dag calendula zalf op met een nieuwe pleister. De pijn is een heel stuk minder en de huis staat ook niet meer zo naar strak. Lucht een heel stuk op.

Ik weet dat je het beter niet zelf kan doen, maar had echt wat verlichting nodig, deed ontzettend pijn.

Maar de nagel heeft net boven het witte halve cirkeltje een paarsige kleur, ook is er een beetje ruimte ontstaan in de linker hoek. De huid is zeg maar wat losgekomen van de nagel en er zit dus een soort gleufje ontstaan. Moeilijk uit te leggen.

Ik ga het sowieso goed in de gaten houden, maar ik vroeg me af of dit normaal is bij een ontstoken vinger?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je had hier toch echt mee naar de dokter moeten gaan. Dat kan ook ’s avonds of in het weekend.  Je moet baden met Badedas Classic of gezuiverde soda. Zalf of creme smeren  is zeker niet goed. Dat sluit de wind en de rotzooi kan er niet helemaal uit met als resultaat de ontsteking weer terug zal komen.

Reageren
    Anoniem

Ik zou echt niet weten waar ik dan terecht zou moeten, wist ook niet dat dat nodig was met zoiets kleins.

Maar goed om te weten voor als het nog een keer gebeurd.

Bedankt, dan zal ik gaan baden met soda, dat heb ik nog wel. Hoevaak raad u aan?

Reageren
    John (moderator)

’s Avonds en in het weekend kun je bij de huisartsenpost terecht.

2 x per dag 10 minuten in in warm sodabadje. Zo’n ontsteking kan zich uitbreiden en het bot aantasten. Als ze nu toch weer terugkomt, ga dan wel naar de dokter

Reageren
Reageer op: Ontstoken duim
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.