Zoeken Vraag het forum

Hand voet en mond ziekte

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lisaaaa

Ik (28jaar) heb de hand voet en mond ziekte opgelopen, ik heb rode vlekken op mijn hand palmen en voetzolen. In het begin was het een irriterend/pijnlijk gevoel tijdens het lopen, dat is nu een beetje weg. Ook zijn het nog niet echt blaasjes maar meer rode (soms ovale) vlekken en een enkel klein rood bultje. de meeste zitten op mijn vingertoppen en hielen.

Mijn vraag: Worden dit nog wel blaasjes en kunnen het er ook nog meer worden? Ook lees ik dat de vingers en tenen na die tijd kunnen gaan vervellen, is dit altijd het geval? en hoelang houd zoiets aan? ik lees op internet veel bij jongere kinderen, maar minder over het verloop bij volwassenen.

En hoe erg ben ik besmettelijk voor mijn omgeving? ik was regelmatig (lees:vaak) mijn handen, gebruik een eigen handdoek. Maar ik raak ook deurklinken en afstandsbedieningen aan… kan toch niet de hele dag lopen poetsen? 😉 Ik zie ook geen vocht op de plekjes, en ik hoef verder ook niet te hoesten/niezen want de “griep klachten” zijn al verdwenen. Maar ben bang mijn vriend aan te steken doordat ik wel veel dingen aanraak.

Verloop tot nu toe:

Zondag ineens hoge koorts & ziek gevoel
    Maandag Koorts gezakt alleen nog nachtzweten
    Dinsdag begonnen de rode vlekken in hand palmen & voetzolen t/m nu.
    (handen en voeten zitten er niet helemaal onder, maar de meesten zitten op mijn vinger toppen + zijkant en hielen.

Naar de dokter geweest en die heeft hand voet en mond ziekte vast gesteld, aangezien ik met kinderen werk was het beter dat ik gister en vandaag niet zou werken.

Ik hoor graag ervaringen hoelang zoiets kan duren, en of ik mijn omgeving ook echt aansteek nu zonder vocht blaasjes.

2 reacties
    Reageren
    Lisaaaa

Bedankt! Heb alles al gelezen, maar ben benieuwd naar ervaringen bij volwassenen. o.a. Hoelang het duur 😉

Reageren
Reageer op: Hand voet en mond ziekte
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.