- Lisaaaa14 juli 2017 om 13:42
Ik (28jaar) heb de hand voet en mond ziekte opgelopen, ik heb rode vlekken op mijn hand palmen en voetzolen. In het begin was het een irriterend/pijnlijk gevoel tijdens het lopen, dat is nu een beetje weg. Ook zijn het nog niet echt blaasjes maar meer rode (soms ovale) vlekken en een enkel klein rood bultje. de meeste zitten op mijn vingertoppen en hielen.
Mijn vraag: Worden dit nog wel blaasjes en kunnen het er ook nog meer worden? Ook lees ik dat de vingers en tenen na die tijd kunnen gaan vervellen, is dit altijd het geval? en hoelang houd zoiets aan? ik lees op internet veel bij jongere kinderen, maar minder over het verloop bij volwassenen.
En hoe erg ben ik besmettelijk voor mijn omgeving? ik was regelmatig (lees:vaak) mijn handen, gebruik een eigen handdoek. Maar ik raak ook deurklinken en afstandsbedieningen aan… kan toch niet de hele dag lopen poetsen? 😉 Ik zie ook geen vocht op de plekjes, en ik hoef verder ook niet te hoesten/niezen want de “griep klachten” zijn al verdwenen. Maar ben bang mijn vriend aan te steken doordat ik wel veel dingen aanraak.
Verloop tot nu toe:
Zondag ineens hoge koorts & ziek gevoel
Maandag Koorts gezakt alleen nog nachtzweten
Dinsdag begonnen de rode vlekken in hand palmen & voetzolen t/m nu.
(handen en voeten zitten er niet helemaal onder, maar de meesten zitten op mijn vinger toppen + zijkant en hielen.Naar de dokter geweest en die heeft hand voet en mond ziekte vast gesteld, aangezien ik met kinderen werk was het beter dat ik gister en vandaag niet zou werken.
Ik hoor graag ervaringen hoelang zoiets kan duren, en of ik mijn omgeving ook echt aansteek nu zonder vocht blaasjes.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
14 juli 2017 om 13:51Lees alles over hand, voet en mondziekte op:
ReagerenLisaaaa14 juli 2017 om 14:07Bedankt! Heb alles al gelezen, maar ben benieuwd naar ervaringen bij volwassenen. o.a. Hoelang het duur 😉
Reageren