Zoeken Vraag het forum

Peuter pijn in voeten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Den

Hallo,

Vanmiddag begon mijn peuter opeens heel hard te huilen en wilde ze zeker een uur niet meer op haar voetjes staan (ze loopt al zeker een jaar goed). Gedurende de dag is dit steeds in korte periodes teruggekomen. Opeens begint ze dan heel hard te huilen en wil ze niet meer staan. Als ze dan even op schoot heeft gezeten en weer op probeert te staan, heeft ze ogenschijnlijk gelijk weer pijn en wil dan gelijk weer zitten. Aan de buitenkant zien wij niks geks. Toch vind ik dit heel eng! Enig idee wat het kan zijn?

7 reacties
    Reageren
    Den

Dit alles begin trouwens toen ze op blote voetjes liep. Als ik haar nu op de grond zet, loopt ze op de buitenkanten van haar voetjes en wil ze zo snel mogelijk weer zitten

Reageren
    John (moderator)

Misschien toch omgezwikt. Ga naar de dokter en laat ernaar kijken

Reageren
    Den

Het vreemde is dat ze tussendoor wel gewoon loopt. En dan opeens kijkt ze naar haar voetjes en begint dan heel hard te huilen. Ik twijfel of het echt pijn is of angst voor iets. Morgen gelijk de huisarts bellen.

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat het dan toch pijn  is.

Reageren
    Den

Daar lijkt het toch wel op ja. Toen ik haar in bad deed begon ze met haar rechtervoet te trekken. Door de acute komst van de pijn eerder vandaag dacht ik eerst aan een wespensteek oid. Maar er is echt helemaal niets aan het voetje te zien. Wanneer ze op schoot zot en ik druk hard op verschillende punten geeft ze ook geen krimp. Ik vind het zo eng allemaal! Ben zo bang dat er echt iets geks aan de hand is.

Reageren
    John (moderator)

Morgen naar de dokter dus…

Reageren
    Den

Ik zal nog even een update geven. Uiteindelijk niet meer naar de dokter geweest, mevrouw had vanmorgen nergens meer last van. Totdat we naar buiten gingen. Wat blijkt, ze is panisch van haar eigen schaduw! En wij maar denken dat ze verging van de pijn…

Reageren
Reageer op: Peuter pijn in voeten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.