Zoeken Vraag het forum

Jones-Fractuur in het gips

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Shannon

Hallo,

Ik heb een vraagje en ik kan nergens echt een antwoord vinden.. en het enige wat de gipsmeester zegt is dat ik eraan moet wennen..

Ik heb 2 weken geleden mijn middenvoetsbeentje bij mijn kleine teen gebroken (Jones-Fractuur) bij het instappen van een jacuzzi , 10 dagen in het gips gezeten en afgelopen maandag bij de chirurg geweest en die zei nog 4 weken in het loopgips. (dus nu nog 3 weken) ik heb dus sinds dinsdag echt verschrikkelijk veel pijn in mijn hiel en ik voel telkens pijn bij de fractuur met lopen en constante pijn bij mijn hiel. Vandaag nieuw gips laten zetten want het vorige gips zat toch te strak blijkbaar.. wat kan ik nou doen aan de last bij mijn hiel?

Groetjes Shannon

6 reacties
    Reageren
    Sven

Hoi lig van 2 januari in de gips hab een jonesfraktuur
    En eerste week pijn maar nu niks meer maar moet nu terug na 5 weken krijg ik dan loop gips of ….

Reageren
    John (moderator)

In de regel krijg je inderdaad eerst een loopgips

Reageren
    joop

Goede middag
    ik heb afgelopen maandag en jonas fractuur opgelopen , ik zit nu in gipsspalk voor 3 weken en dan moet ik nog loopgips zij de arts voor 4 week , hebben jullie die ervaring ook dat het zo lang duurt

Reageren
    Joop

Ik heb afgelopen week mijn verstapt ,mijn enkel klapte dubbel
    Naar een bezoek aan de EHBO , en een röntgenfoto foto ,is indekt dat ik een Jonas fractuur heb .zit nu voor 2 week in een gipsspalk .de arts zij dat ik ongeveer 8 week in het gips zit
    Iemand ervaring mee hoe lang het duurt,ik lees hierboven dingen waar ik van schrik

Reageren
    Ingrid

Wat is er uiteindelijk van je hiel terecht gekomen?
    Oorzaak gevonden?
    Is je jonesfractuur goed hersteld?
    Ik zit ook in gips en heb ook pijn in hiel
    MVG
    Ingrid

Reageren
    CPC

Hi,
    ik heb op 14 mei een jones fractuur opgelopen door een misstap. ik heb voor 6 weken definitief gips gekregen, inclusief de pijn die ik nog pijn er vaarde aan de breuk en op mijn enkeles doordat het gips te stak zat, zonder controle tussendoor. 27 juni was de dag dat mijn gips werd verwijderd en zijn er nieuwe foto’s gemaakt. Echter uit deze foto’s was helaas gebleken dat mijn fractuur was vergroot en zich had verplaatst. advies van de behandelende arts, ondanks dat ik had aangegeven dat de pijn nog niet dragelijk was en mijn voet niet kon belasten, was ga lekker naar huis en je voet belasten met een stevige schoen en over 6 weken weer een controle. je snapt dat ik erg verbaasd van dit advies. direct een andere arts gesproken en die gaf ook hetzelfde advies en dat dit het beleid was van elke ziekenhuis in Nederland. de volgende dag direct een pittige klachten brief geschreven en diverse telefoontjes naar andere instanties, inclusief mijn verzekering en huisarts voor een second opinion bleef elke deur op een kier maar had nog geen volledige opening. toch maar besloten om mijn eigen ziekenhuis te bellen voor een second opinion en die gaven aan dat een verwijzing voor een second opinion mocht uitgegeven door de behandelende arts. na een kleine scene dat ik juist die persoon niet meer wilde spreken of zien heb ik aangedrongen tot een gesprek met een andere arts. dezelfde dag nog terecht bij deze geweldige arts, die naar mij luisterde, mijn onrust begreep en zelfs zijn excuses aanbod voor zijn collega. hij heeft mij op de spoedlijst gezet voor een operatie en twee dagen later was dit zover. ik heb nu een plaatje schroeven in mijn voet heb zitten. ook heb ik weer voor twee weken gips om en mag in deze periode mijn voet niet belasten. na twee weken krijg ik mijn loopgips en mag ik een voet langzamerhand weer gaan belasten. ben deze arts zo dankbaar dat er eindelijk schot is in een goed herstel.

sorry voor mijn lange verhaal maar moest dit even delen.

Reageren
Reageer op: Jones-Fractuur in het gips
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.