- Anoniem30 december 2013 om 00:01
hallo
ik weet niet of de vraag al gesteld is dus sorry indien ja :/
ik gebruik de laatste tijd veel neusdruppels. ik slaap slecht met een verstopte neus, dus k gebruik ze wel redelijk vaak. nu heb k gemerkt dat ze niet meer zo goed werke :/ vooral in mijn linkerneusgat.
het zijn neusdruppels met xylometazoline en k heb geleze dat als je er teveel/te lang van gebruikt, je je slijmvliezen nog erger gaat aantasten waardoor je neus helemaal verstopt zit en blijft en de neusdruppels geen effect meer hebben.nu, ik heb dus last van een bijna chronische verstopte neus en ik durf die druppels niet meer te gebruiken. doe ik al te lang!
hoe geraak ik van die verstopte neus af zonder neusdruppels te gebruike? moet ik nu gewoon even ‘afkicken’ totdat mijn neus weer vrij is?
pls help me
4 reactiesReagerenTandor130 december 2013 om 00:15Je kunt stomen en je neus spoelen met zoutwater. Het zal inderdaad even duren voordat je slijmvliezen herstellen.
ReagerenAnoniem30 december 2013 om 00:18oke,danku, stelt me gerust, was echt al in paniek –‘
Reageren
en wat bedoeld u precies met stomen?Tandor130 december 2013 om 00:21Kommetje met heet water met daarin een beetje pepermunt of eucalyptus, daar met het gezicht boven gaan zitten, een handdoek over het hoofd en dan rustig aan door de neus inademen. In de apotheek of de drogist kun je pareltje krijgen met eucalyptus die je in het water kunt doen.
ReagerenAnoniem4 januari 2014 om 23:00Vervelend zeg.. Had ik vroeger ook.. Alleen is optenduur weggegaan kun je je raam niet ´n beetje openzetten? Op ´n andere zijde ligge wilt ook nog wel ´ns helpen…. En niet zo paniekerig erover zijn. Je krijgt heus wel adem. Niet op proberen te letten dus!! Stomen werkt bij mij maar tijdelijk. Zout snuiven ook..
Reageren