Zoeken Vraag het forum

te veel neusdruppels

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

hallo

ik weet niet of de vraag al gesteld is dus sorry indien ja :/

ik gebruik de laatste tijd veel neusdruppels. ik slaap slecht met een verstopte neus, dus k gebruik ze wel redelijk vaak. nu heb k gemerkt dat ze niet meer zo goed werke :/ vooral in mijn linkerneusgat.
    het zijn neusdruppels met xylometazoline en k heb geleze dat als je er teveel/te lang van gebruikt, je je slijmvliezen nog erger gaat aantasten waardoor je neus helemaal verstopt zit en blijft en de neusdruppels geen effect meer hebben.

nu, ik heb dus last van een bijna chronische verstopte neus en ik durf die druppels niet meer te gebruiken. doe ik al te lang!

hoe geraak ik van die verstopte neus af zonder neusdruppels te gebruike? moet ik nu gewoon even ‘afkicken’ totdat mijn neus weer vrij is?

pls help me

4 reacties
    Reageren
    Tandor1

Je kunt stomen en je neus spoelen met zoutwater. Het zal inderdaad even duren voordat je slijmvliezen herstellen.

Reageren
    Anoniem

oke,danku, stelt me gerust, was echt al in paniek –‘
    en wat bedoeld u precies met stomen?

Reageren
    Tandor1

Kommetje met heet water met daarin een beetje pepermunt of eucalyptus, daar met het gezicht boven gaan zitten, een handdoek over het hoofd en dan rustig aan door de neus inademen. In de apotheek of de drogist kun je pareltje krijgen met eucalyptus die je in het water kunt doen.

Reageren
    Anoniem

Vervelend zeg.. Had ik vroeger ook.. Alleen is optenduur weggegaan kun je je raam niet ´n beetje openzetten? Op ´n andere zijde ligge wilt ook nog wel ´ns helpen…. En niet zo paniekerig erover zijn. Je krijgt heus wel adem. Niet op proberen te letten dus!! Stomen werkt bij mij maar tijdelijk. Zout snuiven ook..

Reageren
Reageer op: te veel neusdruppels
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.