- Anoniem5 december 2013 om 20:41
Hoi
Ik ben bijna 18 en doe al een klein jaar aan powertraining. Ik wil 1 van deze dagen creatine gaan gebruiken maar ik zat met een paar vragen, ik las dat creatine bij de gepaste dosis normaal geen bijwerkingen zou mogen vertonen maar toch nog even dit.
Ik ben 3 maand geleden in een accident betrokken geraakt en hierdoor was men dijbeen gebroken (klein beentje in voet en kniehechtingen en snijwondjes enzo) en zo heb ik eind augustus dit jaar een operatie gehad waarbij de door middel van een spil (bar) in het bot te steken bevestigd met vijzen ze het bot weer an elkaar gekregen hebben.
Ik ga nu nog steeds naar de kine voor men revalidatie maar ga al weer een maand gaan trainen. Enkel men benen train ik nog niet.
Ook heb ik al van kleinsaf een soort van lui oog, het is niet helemaal een lui oog heb ik ooit begrepen maar ik werd ermee geboren met het linkse oog waar ik alles wazig met zie (vroeger zo een plakker moeten dragen op men oog) de oogarts controleert elk jaar men ogen en meestal blijft dit ongeveer gelijk en verslechterd er niks maar verbeteren gaat het ook niet doen. (rechtse oog begon ook al iets meer naar beneden te gaan qua zicht)
ik voreg me af of deze factoren een probleem zouden vormen voor het nemen van creatine?
Alvast bedankt !
1 reactieReagerenTandor15 december 2013 om 22:11Je bent pas 18 en nog in de groei. De vraag is of je überhaupt creatine zou moeten nemen. Ik ben van mening van niet. Je kunt er voor zorgen dat je lichaam en vooral je spieren alle benodigde stoffen in de juiste hoeveelheden krijgen die nodig zijn door je voeding op de juiste manier aan te passen. Dan pas ben je verantwoord bezig met je lichaam en krachtsport. Door het gebruik van creatine zal de spieromvang sneller toenemen maar wel “onnatuurlijk” en ongecontroleerd. Ik acht het niet onmogelijk dat het een negatief effect heeft op de genezing van je dijbeen omdat ook daar een spierverandering zal optreden.
Reageren