- Mominpanic23 juni 2022 om 17:29
Tijdens het eten van een kers, heb ik een kersen pit ingeslikt. Nu lees ik dat dit erg schadelijk kan zijn voor een mens. Wat moet ik doen? Uitspugen lukte niet
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
23 juni 2022 om 17:37Die komt er vanzelf wel weer uit. En een pit is beslist niet schadelijk
ReagerenSuzan23 juni 2022 om 17:40Als kersenpitten schadelijk zouden zijn,had ik dit niet kunnen typen…..
Reageren
Heb er toen ik klein was zoveel per ongeluk mee opgegeten en leef nog steeds😉🍒John (moderator)
23 juni 2022 om 17:42Dat is ook alleen maar als pitten stuk zouden gaan. Daar zit cyanide in. En 2 pitten die stuk zijn/gaan kunnen wel al problemen veroorzaken
ReagerenMoos9 juni 2024 om 14:51Mijn kersenpit hangt nu 24 u in mijn keel, het lukt niet om em weg te slikken,veel geprobeerd ook de vinger in de keel gedaan zonder resultaat behalve boeren en kokhalzen.
Reageren
Wat moet ik nu doen?John (moderator)
9 juni 2024 om 15:38Dokter bellen?
ReagerenSc29 juli 2024 om 17:38Wat als de pit er niet uitkomt
ReagerenJohn (moderator)
29 juli 2024 om 18:16In de regel komen die er altijd uit
ReagerenJanedina5 september 2024 om 16:35Ik leef al jaren in Zuid-Amerika.
Reageren
Kersen zijn hier, bijna het hele jaar verkrijgbaar, en overal te koop. Worden “schoon” aangeboden, meestal in een vreezer. alleen wel met de pit.
In huis, worden deze alleen gewassen, en met de pit in de blender, in bevroren toestand, gemalen.
Met wel of geen toevoeging van water.
Zeker 2x, Wekelijks drinken wij dit vruchtsap, met pit.
Tot nu, nog steeds gezond, en geen problemen.