- anoniem21 september 2018 om 20:37
Hallo,
Ik heb hier al m’n hele leven eigenlijk last van. Ik drink namelijk nooit genoeg water, maar als ik meer dan 1 liter water per dag probeer te drinken dan krijg ik het gevoel alsof ik helemaal bomvol zit. Echt zo’n waterbuik gevoel. Er kan dan ook echt niks meer bij, anders word ik ziek. Ook heb ik vaak geen dorstprikkel. Ik wil graag wat afvallen maar ik weet dat dit niet gaat zonder genoeg te drinken, maar ik kan vaak gewoon niet meer binnen krijgen anders word ik ziek.
Ook heb ik altijd in de ochtend als ik water drink dat ik dan ziek word en dan kan ik de gehele dag niet meer functioneren. Weet iemand hoe het komt dat ik in de ochtend ziek word van water drinken? Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, water ergens in verwerken, lauw water drinken, thee drinken, noem maar op. Alles om het te verzachten, maar het helpt allemaal niet.
- Wie weet wat dit is en wat ik eraan kan doen?
Gr evi
1 reactieReagerenCatootje23 september 2018 om 16:36Misschien eens advies vragen op natuurgeneeskundig gebied. Bij overgewicht speelt in elk geval insulineresistentie een rol. Beste is dan om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Regelmatig eten maar ook niet te vaak.
Diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren kunnen helpen om de bloedsuikerspiegel stabiel te houden en de insulinegevoeligheid te verbeteren. Misschien dat dit alles ook kan helpen bij je waterdrinkprobleem. Zou in elk geval wel zorgen voor rustig drinken. Misschien dat ook bepaalde celzouten kunnen helpen, met name natrium chloratum.
Reageren