Zoeken Vraag het forum

eetproblemen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anoniem

Sinds 4 jaar geleden, heb ik het moeilijk met eten. Het begon met te veel eten en dan zelf overgeven, tot sommige dagen proberen om niets of zo weinig mogelijk te eten. Er zijn periodes dat het echt goed gaat, maar telkens opnieuw krijg ik dan weer slechte periodes. Ik ben enorm veel bezig met gezond eten, en probeer dat ook zo veel mogelijk te doen, maar soms (bijna elke avond en vooral ’s avonds) heb ik dan eetbuien waarbij ik in een 2-tal uur tijd evenveel caloriëen binnenkrijg als ik op de hele dag gegeten heb. Er gaat ook geen uur meer voorbij, zonder dat ik bezig ben met wat ik eet, gegeten heb of zal eten. Wat kan ik eigenlijk het best doen om te zorgen dat ik gezond, genoeg en niet te veel eet? Hoe kan ik die vreetbuien onder controle krijgen? Ik heb wel gemerkt dat ik een emotionele eter ben, maar er is niet altijd een aanleiding denk ik. Ik weet dat hulp van een diëtiste of psycholoog zou kunnen helpen, maar dat kost dan ook weer heel wat en aangezien ik nog redelijk vaak thuis woon en mijn ouders zicht hebben op mijn rekening, kan ik dat ook niet echt doen zonder dat zij het weten.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Ga met dit probleem naar de huisarts. Er is in de huisartspraktijk in de regel een praktijkondersteuner aanwezig die je daarmee helpen kan

Reageren
Reageer op: eetproblemen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.