- anoniem11 augustus 2018 om 13:41
Sinds 4 jaar geleden, heb ik het moeilijk met eten. Het begon met te veel eten en dan zelf overgeven, tot sommige dagen proberen om niets of zo weinig mogelijk te eten. Er zijn periodes dat het echt goed gaat, maar telkens opnieuw krijg ik dan weer slechte periodes. Ik ben enorm veel bezig met gezond eten, en probeer dat ook zo veel mogelijk te doen, maar soms (bijna elke avond en vooral ’s avonds) heb ik dan eetbuien waarbij ik in een 2-tal uur tijd evenveel caloriëen binnenkrijg als ik op de hele dag gegeten heb. Er gaat ook geen uur meer voorbij, zonder dat ik bezig ben met wat ik eet, gegeten heb of zal eten. Wat kan ik eigenlijk het best doen om te zorgen dat ik gezond, genoeg en niet te veel eet? Hoe kan ik die vreetbuien onder controle krijgen? Ik heb wel gemerkt dat ik een emotionele eter ben, maar er is niet altijd een aanleiding denk ik. Ik weet dat hulp van een diëtiste of psycholoog zou kunnen helpen, maar dat kost dan ook weer heel wat en aangezien ik nog redelijk vaak thuis woon en mijn ouders zicht hebben op mijn rekening, kan ik dat ook niet echt doen zonder dat zij het weten.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
12 augustus 2018 om 10:15Ga met dit probleem naar de huisarts. Er is in de huisartspraktijk in de regel een praktijkondersteuner aanwezig die je daarmee helpen kan
Reageren