Zoeken Vraag het forum

Laattijdige diagnose

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Le Questionnaire

Hallo allen

Reeds twee keer is er een licht verhoogde waarde gemeten bij dokter, nml 104 en 105mg/mg, dit in april en juni. Telkens 12u nuchter en geen zware maaltijden de dag ervoor (ik ben aan het afvallen, nu 1m65 en 68kg mannelijk).
    Ik ben dus zelf mijn waardes aan het volgen ’s ochtends.
    Dit gaat van 83mg tot 140mg nuchter, en zoals ik zei let ik enorm op mijn voeding. Hba1c valt nog in de toegestane zone, lijkt me door de schommelingen te komen…
    Ik voel me al enkele weken belabberd, nu ook meer dan 3kg kwijt op 6 dagen! Met mijn dieet richtte ik op 1.2kg per maand…
    Dus opnieuw naar dokter, deze keer niet nuchtere waarde 168 (max 140).

Misschien niet onbelangrijk dat ik redelijk hoge ferritine serum concentraties (800) heb zonder ijzerstapeling.

Ik krijg echter enkel het advies om levenstijl veranderingen uit te voeren, maar er zijn in mijn ogen nog maar weinig punten te verbeteren…

Hoe is jullie eerste diagnose verlopen? Herkennen jullie het verhaal en is dit het normale traject? Ben ik te voorbarig?

Ik heb mijn grootvader letterlijk zien sterven van diabetes gerelateerde complicaties, ben ik te bang of vind er iemand hier ook dat er verder op ingegaan moet worden?

Mvg

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Beter om dar dan met je huisarts te bespreken

Reageren
Reageer op: Laattijdige diagnose
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.