- Nadia25 mei 2018 om 23:07
Ik heb vandaag bijna echt heel de dag door dorst. Het gaat niet weg… ik heb ook gesport en zout gegeten, maar meestal heb ik er dan geen last van…
En heel de tijd na het avondeten t/m dat ik naar bed ga ook vaak dat ik wil drinken, maar dat komt misschien door het zout in het avondeten.
Ook ben ik erg moe en veel honger..
Moet ik me zorgen maken of niet?
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
26 mei 2018 om 00:16Aks je de klachten blijft houden, ga dan naar de huisarts voor een bloedonderzoek.
ReagerenPeter29 mei 2018 om 02:10Het meest typerende verschijnsel bij Diabetes type-1 is dat je heel vaak naar toilet loopt om te plassen. Wel meer dan 20 keer per dag. Doordat je opeens minder (of geen) insuline meer aanmaakt stijgt het glucose-gehalte in het bloed naar gevaarlijke hoogtes en het lichaam probeert de suiker dan kwijt te raken door het uit te plassen. De urine wordt dan ook zoetig.
Reageren
Diabetes type-2 bouwt zich langzaam in de jaren op als gevolg van toenemende insuline-resistentie. Een ander gevolg van insuline-resistentie is vaak dat er (bijna) geen lichaamsvet meer verbrandt wordt en mensen dik worden.
Diabetes type-1 kan acuut optreden en het kan zeker (levens-) gevaarlijk zijn.