Zoeken Vraag het forum

Voedingssuplement voor vegetariers?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Vrouw

Hoi,

Ik ben eigenlijk op zoek naar een voedingssuplement voor vegetariers.

Ik ben 25 en al zeker 12 jaar vegetarier. Ben bang voor tekorten zoals vit. B12 en L Cartine met alle gevolgen van dien.

Kun je ergens testen welke stoffen je tekort komt in je lichaam?

En welke multivitamine of ander supplement zou je me aanraden?

Wat ik wel veel eet is brood, kaas, yoghurt/kwark en fruit. En noten.

3 reacties
    Reageren
    Q&Me

Vegetariers hebben vaker minder dan normale concentraties van ijzer, zink, calcium en inderdaad B12.

Reageren
    @rno

Als je al 12 jaar vegetariër bent, zal het wel meevallen met je tekorten.
    Het hangt ook af wat je onder vegetarisme verstaat. Eet je melk, kaas en eieren, dan hoef je je helemaal geen zorgen te maken. Ik ben al heel mijn leven vegetariër en heb nooit ergens last van gehad.
    Mocht je twijfelen over je vitamientjes. Bij vrijwel elke drogist zijn vitamientjes voor vegetariërs verkrijgbaar.

Reageren
    kiara

ik raad u xango aan dat is met xanthonen van de mangostanvrucht uit Azie ik drink dat voor spierpijnen en ontstekingen bevat ook veel vitaminen geen kleurstoffen puur natuur.

Reageren
Reageer op: Voedingssuplement voor vegetariers?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.