- celine vancauwenberghe26 november 2015 om 21:44
hallo ik ben celine k ben 11 jaar en ik heb grote bortsten en ik heb da echt niet graag en ik wil dat verkleinen hoe moet ik da doen ???
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
26 november 2015 om 22:11Helaas kunnen we niet alles hebben wat we willen…. en aangezien je pas 11 jaar bent kunnen je borsten nog zo groot zijn…..je zult het er in ieder geval toch nog een paar jaar mee moeten doen….Meisjes hebben borsten….dat is niet voor niks….
ReagerenAnoniem27 november 2015 om 11:53Voeding kan invloed hebben, bijv in melk zitten stoffen die op de hormonen werken en bijv in vlees en in plastics. En in het westerse voedingspatroon gebruiken we teveel suikers, die ook op de hormonen werken. Weet niet hoe dat zit met borstontwikkeling. In soya zitten ook stoffen die de borstgroei kunnen bevorderen. Misschien goed om dat eens uit te zoeken. Op internet kan je er best wat over vinden. En veel sporten kan misschien uitmaken.
Reageren
Verder, als ze echt groot zijn en als je een borstverkleining wilt zul je tot een bepaalde leeftijd moeten wachten en op je elfde zijn ze ook nog niet uitgegroeid.