- Anoniem29 maart 2014 om 19:18
Hallo,
Sinds dat mijn borsten zijn begonnen met groeien heb ik er al schijven in. Deze zijn erg pijnlijk geweest, denk hierbij aan sporten en dergelijke, dit is inmiddels niet meer zo alleen wanneer ik er op druk doet het nog zeer. Ik ben inmiddels 24 en heb nog steeds schijven er in, terwijl mijn borstenmiet meer groeien sinds een paar jaar. Heb een grote a cup en mijn borsten hangen niet. Er is borstkanker bij ons in de familie, en weet dus ook niet of ik wel een mammografie moet laten maken. De schijven zitten namelijk tegen mijn borstkas aan en zijn niet echt te bewegen, dit gaan ze dus echt niet tussen 2 plaatjes krijgen zonder mijn borstweefsel te beschadigen. Wat te doen?
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
29 maart 2014 om 19:30Of een mammografie nodig is is nog nog maar af te wachten. Het kunnen ontstoken borstklieren zijn. Ga ermee naar je huisarts.
ReagerenAnoniem29 maart 2014 om 22:01Dat zou dus betekenen dat mijn borstklieren al ontstoken zijn sinds dat mijn borsten zijn begonnen te groeien 14 jaar terug.
ReagerenJohn (moderator)
29 maart 2014 om 22:47Dat zou inderdaad lang zijn.
Reageren
Ben je nooit naar je huisarts gegaan met die klachten? Gebruik je de pil, en zo ja hoelang al?Anoniem29 maart 2014 om 23:08Nee nooit naar de ha mee geweest omdat ik om heel eerlijk te zijn dacht dat het erbij hoorde wanneer je borsten beginnen te groeien. Sinds mijn 13 gebruik ik de pil omdat mijn menstruatie erg heftig was en lang duurde. Soms zelfs 2 en halve week, en daarom op advies van de ha toen begonnen met de pil. Om nu naar de ha te gaan is niet zo eenvoudig aangezien ik net verhuist ben naar Duitsland, en dat allemaal nog moet regelen..
ReagerenJohn (moderator)
29 maart 2014 om 23:19Het is heel goed mogelijk dat de pil de problemen veroorzaakt door de hormonen. Wellicht is een andere pil aan te raden of een andere manier voor contraceptie.
Welke pil gebruik je?
ReagerenAnoniem30 maart 2014 om 09:13Na vele omzwervingen weer bij de microgynon30 uitgekomen omdat ik daar het minste last van heb. Dit is overigens ookde pil die mij is voorgeschreven toen ik met de pil begon.
ReagerenJohn (moderator)
30 maart 2014 om 09:35Toch heel goed mogelijk dat het door de pil komt. Misschien iets om t.z.t. toch eens met de huisarts te overleggen.
ReagerenAnoniem30 maart 2014 om 11:09Okey bedankt
Reageren