Zoeken Vraag het forum

Soms harde pijnlijke schijven

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • chima

Hey dames,
    Ik ben 15 jaar (bijna 16) en heb soms last van harde schijven in mijn borsten? Is dat normaal? Komt dat misschien door de groei? Ik had altijd cup A maar sinds ik soms pijnlijke harde schijven heb, heb ik cup B gekregen in ong. 2 maandjes. Komt dit door de puberteit? Ik vroeg het me namelijk af omdat ik soms bang ben om zwanger te zijn. Ik heb nog geen seks, alleen droogneuken in ondergoed zonder klaarkomen en handwerk (altijd heel voorzichtig). En ben altijd netjes elke maand ongesteld geworden, dus daar kan het toch niet aan liggen neem ik aan?
    Bendankt voor jullie tijd, groetjes!

4 reacties
    Reageren
    Emma

Hai,
    Ja, dit zijn de groeischijven in je borsten. Het groeien van de borsten kan soms heel erg pijnlijk zijn.
    Groetjes Emma

Reageren
    chima

@Emma,
    Dit komt dus door de groei en niet omdat ik misschien zwanger ben? Ik word elke maand wel ongesteld maar heb ergens gelezen dat sommige vrouwen gewoon ongesteld worden terwijl ze zwanger zijn..

Reageren
    Lauriane

Hai, van droogneuken raak je niet in verwachting. Dus enige voor de hand liggende optie is dat je borsten groeien.

Groetjes

Reageren
Reageer op: Soms harde pijnlijke schijven
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.