- chima14 januari 2013 om 06:58
Hey dames,
Ik ben 15 jaar (bijna 16) en heb soms last van harde schijven in mijn borsten? Is dat normaal? Komt dat misschien door de groei? Ik had altijd cup A maar sinds ik soms pijnlijke harde schijven heb, heb ik cup B gekregen in ong. 2 maandjes. Komt dit door de puberteit? Ik vroeg het me namelijk af omdat ik soms bang ben om zwanger te zijn. Ik heb nog geen seks, alleen droogneuken in ondergoed zonder klaarkomen en handwerk (altijd heel voorzichtig). En ben altijd netjes elke maand ongesteld geworden, dus daar kan het toch niet aan liggen neem ik aan?
Bendankt voor jullie tijd, groetjes!4 reactiesReagerenEmma14 januari 2013 om 08:05Hai,
Reageren
Ja, dit zijn de groeischijven in je borsten. Het groeien van de borsten kan soms heel erg pijnlijk zijn.
Groetjes EmmaQuote14 januari 2013 om 08:06Ontwikkeling van de borst
Reageren
http://nl.wikipedia.org/wiki/Borst#Ontwikkeling_van_de_borstchima14 januari 2013 om 13:27@Emma,
Reageren
Dit komt dus door de groei en niet omdat ik misschien zwanger ben? Ik word elke maand wel ongesteld maar heb ergens gelezen dat sommige vrouwen gewoon ongesteld worden terwijl ze zwanger zijn..Lauriane14 januari 2013 om 15:10Hai, van droogneuken raak je niet in verwachting. Dus enige voor de hand liggende optie is dat je borsten groeien.
Groetjes
Reageren