Zoeken Vraag het forum

Bultje op borst

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hi, ik heb dit plekje op mijn borst zitten dat wat pijn doet bij aanraken. Het zwarte wat eruit steekt is een haartje. Wat kan het zijn? Foto bijgevoegd.

Alvast bedankt

14 reacties
    Reageren
    Anoniem

Zou er iemand kunnen antwoorden? Denken jullie dat ik hiervoor naar de dokter moet of dat het iets is wat zelf overgaat? Ik wil niet overdrijven 🙁

Reageren
    John (moderator)

Een ontstoken haarzakje dus Dat zal vanzelf overgaan

Reageren
    Anoniem

Bedankt John, het ziet er niet geïnfecteerd uit? Het doet zeer als ik het aanraak. Heb nog nooit zo iets gehad dus sorry voor de vragen.

Reageren
    John (moderator)

Er zit een ontsteking. Daarom : ontstoken haarzakje. Dat is verder niet ernstig en net zoiets als een puistje

Reageren
    Anoniem

Oké maar geen tekenen van een infectie of een verspreidende infectie?

Reageren
    John (moderator)

Het is maar een puistje

Reageren
    Anoniem

Hi John,

Er kwam een puskopje op het puistje, ik heb het niet uitgedrukt maar enkel met warm water wat gespoeld en toen liep er wat is it pus uit.. echter weet ik niet of het wel helemaal leeggegaan is, en nu staat er opt midden een soort van bruin/wittig korstje sinds een dag of 4, het is wat rozig/donkerroze erom heen en het doet geen pijn meer als ik erop druk. Betekend dit dat het geneest of is er kans dat er nu nog pus onder zit?

Thanks voor uw hulp en sorry voor de vragen, borsten blijft toch een gevoelig onderwerp.

Reageren
    John (moderator)

Dan zal het verder wel vanzelf weggaan

Reageren
    Anoniem

Een korstje betekend dus dat t geneest en hoef ik mij verder geen zorgen te maken om steenpuisten of andere gekke dingen?

Reageren
    John (moderator)

Klopt

Reageren
    Anoniem

Ook als de bult nog wel een beetje verheven is?

Reageren
    Ano

Als het wat verheven is zit er nog iets onder neem ik aan?

Reageren
    John (moderator)

Die vraag kan ik dus ook niet zo beantwoorden. als je daar dan toch zo over aan het stressen blijft, ga dan gewoon naar de huisarts en laat ernaar kijken

Reageren
    Miep

Beste John,
    Kun je wat vriendelijker antwoord geven!

Reageren
Reageer op: Bultje op borst
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.