- L.26 juli 2017 om 10:02
Het onderwerp zegt het al. Sindskort heb ik rode striemen staan op een borst. Deze borst is nu ook wat gevoeliger. Ik heb altijd wel last gehad van striae, maar nu viel het mij op dat het alleen maar erger is geworden aan een borst. De overige striae wat ik al had, is na jaren vervaagd.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
26 juli 2017 om 10:38Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Ga naar de huisarts en laat ernaar kijken.
ReagerenCatootje26 juli 2017 om 16:36Bij striae speelt zwak bindweefsel een rol. Stoffen die opbouwend werken op het bindweefsel zijn onder andere silicium, zink, vitamine A en E. In ons westerse voedingspatroon zit weinig silicium. Zo zit het onder andere in gierst maar weinig mensen die dat eten. Veel mensen hebben ook een tekort aan magnesium; weet niet of dat invloed heeft op striae maar het helpt wel om allerlei voedingsstoffen beter op te nemen.
Wat ook goed voor je bindweefsel is is zelfgemaakte bottenbouillon. Op internet staat dat her en der beschreven. Je moet het echt langere tijd laten trekken. Sowieso zorgen voor volwaardige voeding met voldoende eiwitten en zo min mogelijk geraffineerde suikers.
ReagerenL.26 juli 2017 om 18:05Bedankt voor je bericht en de tip van de bottenbouillon. Deze zal ik zeker gaan maken! Her lijkt me idd dat ik een zwak bindweefsel heb, aangezien ik striae op mijn armen, benen, knieholtes en buik heb. Ook de borsten zoals ik al eerder zei. Ze zijn nu echt rood van kleur. Ik ben me nu de gekste dingen in het hoofd aan het halen, waarom het nu wel op een borst zit en niet ook de andere. Gelukkig heb ik na dagen wachten, omdat er geen plek meer was, een afspraak bij de huisarts. Normaliter is striae niet gevaarlijk toch? Gek vind ik het ook aangezien ik niet meer ben bijgekomen, maar juist ietsjes ben afgevallen.
Reageren