Zoeken Vraag het forum

Striae op een borst , normaal?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • L.

Het onderwerp zegt het al. Sindskort heb ik rode striemen staan op een borst. Deze borst is nu ook wat gevoeliger. Ik heb altijd wel last gehad van striae, maar nu viel het mij op dat het alleen maar erger is geworden aan een borst. De overige striae wat ik al had, is na jaren vervaagd.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om daar zo iets over te zeggen.  Ga naar de huisarts en laat ernaar kijken.

Reageren
    Catootje

Bij striae speelt zwak bindweefsel een rol. Stoffen die opbouwend werken op het bindweefsel zijn onder andere silicium, zink, vitamine A en E. In ons westerse voedingspatroon zit weinig silicium. Zo zit het onder andere in gierst maar weinig mensen die dat eten. Veel mensen hebben ook een tekort aan magnesium; weet niet of dat invloed heeft op striae maar het helpt wel om allerlei  voedingsstoffen beter op te nemen.

Wat ook goed voor je bindweefsel is is zelfgemaakte bottenbouillon. Op internet staat dat her en der beschreven. Je moet het echt langere tijd laten trekken. Sowieso zorgen voor volwaardige voeding met voldoende eiwitten en zo min mogelijk geraffineerde suikers.

Reageren
    L.

Bedankt voor je bericht en de tip van de bottenbouillon. Deze zal ik zeker gaan maken! Her lijkt me idd dat ik een zwak bindweefsel heb, aangezien ik striae op mijn armen, benen, knieholtes en buik heb. Ook de borsten zoals ik al eerder zei. Ze zijn nu echt rood van kleur. Ik ben me nu de gekste dingen in het hoofd aan het halen, waarom het nu wel op een borst zit en niet ook de andere. Gelukkig heb ik na dagen wachten, omdat er geen plek meer was, een afspraak bij de huisarts. Normaliter is striae niet gevaarlijk toch? Gek vind ik het ook aangezien ik niet meer ben bijgekomen, maar juist ietsjes ben afgevallen.

Reageren
Reageer op: Striae op een borst , normaal?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.