- Madi35617 december 2016 om 15:15
Ik ben 23 jaar oud en ik heb hypochondrie. Met name voor borstkanker, dit is een soort obsessie voor mij geworden en beheerst mijn dagelijks leven doordat ik er continu aan zit te voelen en te checken en elke x weer iets voel….
Nu heb ik met de huisarts overlegd dat ik twee maal per jaar mag langs komen zodat hij even kan voelen en checken.
Zodat ik dit zelf niet meer hoef te doen en er af kan blijven voortaan en weer wat relaxeder in mijn wel ga zitten.
Is twee maal per jaar voldoende om eventuele borstkanker OPTIJD te
ontdekken?Wie weet dit wie weet dit?! :p
Groetjes een bange dame
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
17 december 2016 om 15:17Dat is zeker voldoende.
ReagerenFit18 december 2016 om 00:14Hallo dame
Dit klinkt erg gek maar ik denk dat ik datzelfde sinds begin deze maand ook heb.. hoe ga je er nu mee om?
ReagerenAnoniem19 december 2016 om 09:08Je bedoelt de angsige klachten?
Niet,…. ik weet echt niet hoe ik ermee om moet gaan en het soms maakt het me zo somber en down.
Ik weet heel goed dat ik mijn leven aan het verzieken ben door me angstig te maken over iets waar ik geen controle over heb.
Ik check zon 10x per dag mijn borsten, niet normaal meer.En jij? Vertel eens.. 😉
Groetjes
ReagerenFit31 december 2016 om 21:08Hoi sorry zie je reactie nu pas!
Ik ben het nu aan het creëren 🙁
ik heb al weken lang last van mijn linkerborst. Eerst dacht ik zal wel iets hormonaal zijn maar toch naar de HA die heeft uiteindelijk gevoeld en niks aan de hand gelukkig. Het bleef toch aan me knagen omdat de pijn beleef aanhouden (lees beurs en irritant gevoel) van de week weer een afspraak bij een vervangende huisarts en die heeft ook gevoeld en wederom niks geen knobbeltje of what so ever. Toch heb ik aangedrongen voor een mammografie en die heb ik deze week ook gehad. Zoveel spanning dat ik bijna moest overgeven. Maar de mammografie was helemaal goed!
Alleen nu blijft die pijn aanhouden. De borst is ook verdikt als de rechterborst en weet niet wat het dan kan zijn. Misschien ’s het mastopathie. Ik zit nu met oudjaar gewoon als een gek te voelen ipv te genieten van alles om me heen zo balen dit..
ReagerenJetje17 maart 2023 om 05:07Zo erg staat ik mijn hele borsten blauw knijp terwijl da huisart zegt dat ze mooi symmetrisch.
Reageren